IONIQ 5 s konceptom kompaktnega križanca je prvi predstavnik nove, istoimenske podznamke izključno baterijskih električnih vozil (BEV), s širokim naborom trajnostno naravnanih rešitev in inovativnih funkcij. Zasnovan je na posebni platformi, imenovani Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Ta mu omogoča daljšo medosno razdaljo in nova razmerja, tako glede zasnove notranjosti z okolju prijaznimi materiali, kot zmogljivosti in ultra hitrega polnjenja. Novost je tudi uporaba tehnologije Vehicle-to-Load (V2L) oziroma možnosti polnjenja drugih električnih naprav s pomočjo baterije vozila. Napredni asistenčni sistemi pa zagotavljajo visoko raven varnosti in udobja na cesti.
IONIQ 5 v oblikovnem pogledu odkriva nekatere linije modela Hyundai Pony, prvega serijskega avtomobila znamke. Prednji del prekriva prvi motorni pokrov, ki objema celotno širino vozila z vpadljivimi pozicijskimi lučmi v obliki črke V. Glavna žarometa z edinstvenimi dnevnimi lučmi, enako kot zadnje, sestavljajo mali grozdi parametričnih točk (pikslov). Prednji in zadnji del vozila se pri vratih zlijeta v skladno celoto v slogu parametričnega dizajna, tako kot pri po TUCSON-u. Enakemu slogu sledijo nova aerodinamična 20-palčna platišča, ne nazadnje tudi izbor devetih barv zunanjosti.
Nova platforma E-GMP med ostalim omogoča tudi večji in bolj prilagodljiv notranji prostor z ravnim dnom nad baterijskim sklopom in s tem tudi več prostora za noge. Nova zasnova potniškega prostora se osredotoča na “univerzalni otok”, kot se imenuje vzdolžna premična konzola, ki se jo lahko pomika za 140 mm naprej ali nazaj. IONIQ 5 je opremljen z električno nastavljivima prednjima sedežema z naslonjali, ki ju je mogoče nagniti in s tem ustvariti popoln občutek breztežnosti. Ob tem se lahko električno nastavljiva sedežna klop v drugi vrsti premika za 135 mm naprej ali nazaj.
Zanimivo, da veliko notranjih površin, od sedežev do stropne obloge, vratnih panelov, tal in naslonjala – prekrivajo okolju prijazni in trajnostno pridobljeni materiali. Med njimi najdemo reciklirane plastenke, tkanine rastlinskega izvora in naravno volneno prejo, ekološko usnje, obdelano z rastlinskimi olji ter bio barvo na rastlinski osnovi.
IONIQ 5 omogoča izbiro več pogonskih. Kupci lahko izbirajo med dvema baterijskima sklopoma, standardnim s kapaciteto 58 kWh in s povečanim dosegom 72,6 kWh. Prav tako sta na voljo dve motorni izbiri: v osnovi je električni motor nameščen le zadaj, na voljo pa je še zmogljivejša kombinacija sprednjega in zadnjega pogona. Vse konfiguracije omogočajo izjemen doseg in najvišjo hitrost 185 km/h.
Dvokolesno gnana različica z baterijo zmogljivosti 72,6 kWh in 19-palčnimi platišči z enim polnjenjem prevozi do 481 km (izmerjeno po mednarodnem standardu za osebna vozila standardu WLTP). Električni pogonski sklop se lahko prilagaja tako 400- kot 800-voltni polnilni infrastrukturi. Pri tem serijsko podpira 800-voltni sistem polnjenja za ultra hitro oskrbo z elektriko, uporaba 400-voltnih sistemov pa je mogoča brez posebnih adapterjev ali drugih prilagoditev. Na polnilnici z močjo 350 kW se IONIQ 5 teoretično od 10 do 80 % napolni v le 18 minutah, za dodatnih 100 km dosega pa zadošča že samo 5 minut polnjenja.
IONIQ 5 kot posebno novost omogoča voznikom, da z inovativno tehnologijo V2L s pomočjo baterije v vozilu napajajo druge električne porabnike, denimo električna kolesa, skuterje ali opremo za kampiranje. Funkcija V2L lahko zagotovi do 3,6 kW moči. Možno je tudi polniti drugo električno vozilo.
IONIQ 5 združuje napredne tehnologije za izboljšano digitalno uporabniško izkušnjo preko 12-palčnega infozabavnega zaslona na dotik in 12-palčnega zaslona merilnikov. Prikaz je mogoče prilagoditi potrebam voznika. IONIQ 5 je kot prvi Hyundaijev model opremljen tudi s projekcijskim zaslonom z obogateno resničnostjo (AR HUD), ki vetrobransko steklo spremeni v velik zaslon z napotki navigacijskega sistema ali opozorila varnostnih sistemov. Na izbiro so poleg dveh zmogljivosti baterij tudi trije paketi serijske opreme – Style, Premium in Impression. Vstopna cena z možnostjo uveljavljanja finančne spodbude v višini 4.500 EUR in eko kredita Eko sklada z obrestno mero 1,3% je 43.500 EUR. (Foto Hyundai)