Družba Ionity, podprta s strani proizvajalcev vozil BMW, Ford, Mercedes-Benz in Volkswagen Group, bo v drugi polovici letošnjega leta v Evropi začela z uvajanjem novih 600-kilovatnih polnilnic za električna vozila. Nova tehnologija predstavlja pomemben korak v razvoju infrastrukture, prilagojene prihodnjim generacijam električnih vozil z višjimi zmogljivostmi hitrega polnjenja.
Po ocenah Ionity bodo nove polnilnice HYC1000 omogočile doseg približno 300 kilometrov v manj kot osmih minutah. Čeprav trenutno nobeno električno vozilo na trgu še ne podpira tako visokih polnilnih moči, v podjetju pravijo, da so v tesnem stiku s številnimi proizvajalci vozil in pričakujejo, da bodo v prihodnjih letih na trg prišla vozila, ki bodo lahko izkoristila to zmogljivost.
»Naša infrastruktura je zasnovana z mislijo na prihodnost. Prilagojena je potrebam naslednjih generacij električnih vozil, ki bodo omogočale bistveno hitrejše polnjenje,« so za Automotive News Europe zapisali pri Ionity.
Podjetje ni razkrilo natančne lokacije prvih 600-kilovatnih polnilnic niti števila, ki jih bo vzpostavilo do konca letošnjega ali prihodnjega leta. Do leta 2030 pa načrtujejo razširitev mreže na več kot 1.300 lokacij po Evropi – s približno 13.000 polnilnimi mesti, kar je več kot dvakratnik trenutnega stanja (okoli 5.000 polnilnih točk na 750 lokacijah).
Tehnična zasnova za več vozil hkrati
Polnilne enote HYC1000, ki jih izdeluje podjetje Alpitronic, so trenutno v fazi testiranja v bližini Münchna. Naprave so zgrajene na razdeljeni arhitekturi – z ločenimi DC-postajami in t.i. »Power Cabinet« enoto, ki omogoča centralno distribucijo energije do štirih polnilnih enot, vsaka s po dvema priključkoma. Tako je mogoče hkrati polniti do osem vozil, z izhodnim razponom napetosti od 150 do 1.000 voltov.
Čeprav trenutni električni avtomobili še ne morejo v celoti izkoristiti 600 kW moči, se lahko energija razporedi med več vozil.
Globalni trendi pospešujejo razvoj
Prehod na močnejše polnjenje je sicer že v teku tudi pri drugih proizvajalcih. Volvo je nedavno razkril, da bo njihov novi električni model ES90 zmožen pridobiti 300 km dosega v desetih minutah, če bo priključen na 350-kilovatno hitro polnilnico. Od 10 do 80 odstotkov kapacitete naj bi napolnil v zgolj 20 minutah, kar predstavlja 30-odstotno izboljšavo v primerjavi z lanskoletnim modelom EX90.
Kitajski proizvajalec BYD je marca letos predstavil svojo novo »Super e-Platformo«, ki vključuje baterije za ultra hitro polnjenje, elektromotor s 30.000 obrati na minuto in napredne silicijeve karbidne čipe. Sistem omogoča moč do 1 megavata (1000 kW), kar pomeni do 2 kilometra dosega na sekundo – oziroma 400 kilometrov v petih minutah.
Nove izzive predstavljajo tudi dostopnost, varnost in digitalna podpora
Poleg hitrosti ostajajo ključni izzivi tudi dostopnost polnilnic, njihova varnost in informacijska podpora. Medtem ko Mednarodna agencija za energijo (IEA) beleži približno 990.000 javno dostopnih polnilnih točk v EU (od tega 180.000 hitrih), ostaja pri voznikih prisotna t. i. »anksioznost glede polnjenja«.
Avtomobilski proizvajalci zato iščejo rešitve za boljšo uporabniško izkušnjo. Mercedes-Benz ponuja storitev Mercedes me Charge, Mini sodeluje s platformo Parkopedia, Cadillac pa svojim uporabnikom nudi aplikacijo Charge, ki voznikom pomaga pri iskanju najbližjih polnilnih mest.
Poleg tega je vse več pozornosti namenjene tudi fizični in kibernetski varnosti polnilnih mest – boljša osvetlitev, bližina osnovne infrastrukture ter zaščita pred vdori so postali pomembni elementi v razvoju EV-ekosistema.