Konec leta bo evropski trg električnih potniških kombijev dobil novega tekmeca – Kio PV5, ki prihaja iz Južne Koreje in bo neposredno konkurirala Volkswagnovemu ID. Buzzu, trenutno najbolje prodajanemu srednje velikemu električnemu kombiju v Evropi.
Z obema modeloma se vrača zanimanje za segment, ki je bil v devetdesetih letih sinonim za družinski in prevozniški prevoz, nato pa ga je zamenjal razcvet športnih terencev (SUV). Elektrifikacija zdaj v kombinacijo vrača prostornost, učinkovitost in sodobno tehnologijo.
Električni kombiji nove generacije
Volkswagen je s predstavitvijo ID. Buzza, zasnovanega na platformi lahkih gospodarskih vozil, dosegel izjemen uspeh. Model je postal najbolje prodajani električni kombi v Evropi, saj je do avgusta letos prodaja dosegla več kot 16.000 enot, kar predstavlja dve tretjini celotnega tržnega deleža v tem nišnem segmentu.
Kia pa z modelom PV5 vstopa v segment s prvim vozilom svoje nove družine PBV (Platform Beyond Vehicle), zasnovane za modularnost in prilagodljivost. PV5 bo mogoče konfigurirati za različne namene – od osebnega prevoza in poslovnih flot do komercialnih in posebnih različic, kot je model z dostopom za invalidske vozičke.
Razlike v zasnovi in filozofiji
Oba modela ponujata prostorno kabino in napredno električno tehnologijo, a s povsem različnim pristopom.
Volkswagen ID. Buzz stavi na retro-futuristični dizajn, ki se poklanja legendarnemu mikrobusu iz 60. let. Dvobarvna karoserija, prepoznavna sprednja maska in minimalistična notranjost ciljajo na ljubitelje avtomobilske zgodovine in življenjskega sloga.
Kia PV5 pa ima izrazito funkcionalno obliko, s poudarkom na uporabnosti in modularnosti. Vozilo je zasnovano na platformi E-GMP.S, ki omogoča popolnoma raven pod in prilagodljivo notranjost. “PV5 je modularna rešitev, pripravljena na prihodnost, ki se prilagaja potrebam sodobnih podjetij in življenjskih slogov,” je povedal Sangdae Kim, podpredsednik in vodja oddelka PBV pri Kii.
Zmogljivosti in tehnologija
Dimenzijsko sta PV5 in pet-sedežni ID. Buzz skoraj enaka – dolžina okoli 4,7 metra in medosna razdalja okoli 3 metrov.
Volkswagenov ID. Buzz ima baterijo kapacitete 79 kWh in ponuja do 471 kilometrov dosega (WLTP), medtem ko Kia PV5 prihaja v dveh različicah – s 51,5-kWh in 71,2-kWh baterijo, pri čemer daljša različica omogoča do 416 kilometrov dosega.
Oba modela omogočata hitro polnjenje (od 10 do 80 odstotkov v približno pol ure), nadgradnje programske opreme na daljavo ter širok nabor asistenčnih sistemov, kot so aktivni tempomat, pomoč pri ohranjanju voznega pasu in samodejno zaviranje v sili.
Cena in prihodnost segmenta
Kia za PV5 še ni razkrila cen, vendar naj bi bil model cenejši od ID. Buzza, katerega začetna cena v Nemčiji znaša približno 50.000 evrov, vrhunska različica pa presega 75.000 evrov. Kia načrtuje, da bo do leta 2030 prodala 250.000 modelov družine PBV, vključno z večjimi različicami PV7 in PV9, ki bosta sledili v letih 2027 in 2029.