Kitajska avtomobilska industrija je v zadnjih letih doživela izjemno rast in danes šteje kar 109 proizvajalcev, ki pokrivajo vse segmente – od nizkocenovnih vozil do ultra-luksuznih modelov. Samo v letu 2024 je bilo na Kitajskem prodanih 27,5 milijona avtomobilov, kar pomeni 5,8-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Od tega jih je bilo kar 22,6 milijona proizvedenih lokalno.

Tako široka ponudba pomeni, da na domačem trgu verjetno ne bodo preživela vsa podjetja. Številni proizvajalci bodo morali iskati nove priložnosti na tujih trgih, predvsem v Evropi, kjer kitajske znamke že postopoma pridobivajo na prepoznavnosti.

Raznolika piramida znamk

Po analizi kanala Car Industry Analysis je mogoče kitajske avtomobilske znamke razporediti v piramido, ki prikazuje njihov položaj glede na ceno, tehnologijo in ciljne kupce. Nekateri proizvajalci so že prisotni tudi v Italiji in širši Evropi, številni pa so še povsem neznani, a bi lahko v prihodnjih letih prišli na naš trg.

  • Mainstream (generalisti): najbolj razširjena kategorija, podobna zahodnim proizvajalcem, kot so Ford, Volkswagen ali Toyota. Sem spadajo kitajske znamke, kot so MG, Jaecoo, Haval, pa tudi BYD, Link&Co, Leapmotor in Omoda, ki ciljajo na višji segment.

  • Entry mainstream (osnovni segment): znamke, osredotočene na dostopne cene, pogosto z nekoliko starejšimi tehnologijami, podobno kot pri Dacii ali Suzukiju. Mednje sodijo SWM, DFSK, Aiways in Great Wall.

  • Semi-premium: proizvajalci, kot so Xpeng, Zeekr in Voyah, ki poudarjajo napredne tehnološke rešitve in inovacije.

  • Premium: znamke, kot je Denza, ki načrtujejo vstop na evropski trg z jasnim ciljem tekmovati z nemškimi prestižnimi proizvajalci.

  • Hi-Tech: vrh ponudbe predstavljajo znamke, kot sta Xiaomi in Nio, ki se osredotočata na najsodobnejše tehnologije.

  • Luxury: v samem vrhu najdemo proizvajalca YangWang, ki se s športnim modelom U9 Xtreme želi postaviti ob bok Ferrariju in Lamborghiniju.

Kitajski trg se tako ne razvija le po obsegu, temveč tudi po raznolikosti in kakovosti ponudbe. To kaže, da bodo kitajske znamke v prihodnje imele vse večjo vlogo tudi na evropskih cestah.