Kitajski proizvajalci avtomobilov so septembra dosegli zgodovinski tržni delež v Združenem kraljestvu, kjer so z rastjo prodaje elektrificiranih vozil – od priključnih hibridov do popolnoma električnih modelov – dosegli 12,4-odstotni delež trga novih avtomobilov. Uspeh temelji predvsem na modelih znamk MG, BYD in Chery, ki vse bolj izkoriščajo upad spodbud za evropske proizvajalce in cenovno občutljive kupce.

Znamka MG, ki je v lasti skupine SAIC, je zabeležila svoje najboljše prodajne rezultate v mesecu septembru doslej – prodala je 14.577 vozil, kar je 62 odstotkov več kot leto prej. Glavni prodajni adut je postal hibridni SUV HS, ki je bil po podatkih podjetja Dataforce drugi najbolje prodajani hibrid v Veliki Britaniji, takoj za Kio Sportage. MG je bil tako drugi največji prodajalec hibridov v državi, takoj za Toyoto.

Podobno izjemno rast je zabeležil tudi BYD, ki je prodajo povečal za kar 880 odstotkov – na 11.271 vozil. S tem je postal britanski trg drugi največji za znamko, takoj za Kitajsko. Ključni model je priključni hibrid BYD Seal U, ki je s 5.373 prodanimi vozili postal najbolje prodajani PHEV (priključni hibrid) v Veliki Britaniji. BYD je tako prehitel znamke Volkswagen, BMW in Land Rover ter postal vodilni proizvajalec PHEV-ov v državi.

Tudi Chery je z novo znamko Jaecoo dosegla izjemen uspeh – model Jaecoo 7 je bil drugi najbolje prodajani priključni hibrid s skoraj 5.000 prodanimi vozili, medtem ko je skupni delež kitajskih proizvajalcev v tem segmentu dosegel kar 36 odstotkov.

Po podatkih analitikov podjetja Dataforce sta Jaecoo in njegova sestrska znamka Omoda skupaj zabeležila 3,5-odstotni tržni delež, kar ju postavlja pred Renault in Teslo. Z vključitvijo prodaje znamke Chery je skupina dosegla enak tržni delež kot Vauxhall ter prehitela Peugeot in Škodo.

Pri povsem električnih vozilih je BYD septembra postal drugi največji proizvajalec v Veliki Britaniji, takoj za Teslo, s 5.898 prodanimi vozili. Model Sealion 7 je bil šesti najbolje prodajani električni avtomobil v državi in edini kitajski model v deseterici.

Po mnenju analitikov je britanski trg zaradi odsotnosti močnih domačih proizvajalcev in pomanjkanja cenovno dostopnih modelov postal ključna vstopna točka za kitajske znamke v Evropi. “To je trg, kjer imajo nove blagovne znamke prostor za rast,” je povedal Benjamin Kibies iz podjetja Dataforce.