Mazda CX-3 je drugi najbolje prodajan Mazdin model v Evropi. Od prihoda na trg leta 2015 se predstavlja kot oblikovno nov koncept crossoverja oziroma športnega terenca, ki dinamičnemu videzu privlačnih linij prilagaja tudi tehnično vsebino. Predvsem stavi na učinkovite motorje, vodljivost, izbiro prednjega ali štirikolesnega pogona in ročnega ali samodejnega menjalnika. Z letnikom 2018/19 prihaja v več pogledih oblikovno in vsebinsko osvežena. Svež toda dokaj diskreten zunanji dizajn vključuje prenovljeno masko motorja, LED zadnje luči, nov dizajn lahkih platišč in notranjost z elegantnejšim videzom armaturne plošče, v spodnjem delu oblečene v alkantaro.

Najpomembnejša novost je vsekakor popolnoma novi 1,8-litrski dizelski SKYACTIV motor, ki se prvič pojavlja v Mazdi CX-3 in ga je marsikdo pogrešal. Vsi trije motorji so usklajeni z novim standardom Euro 6d-TEMP. S 85 kW/115 kW in večjo prostornino je za več kot spoznanje učinkovitejši in odzivnejši od dosedanjega 1,5-litrskega, kar se čuti tudi v vožnji. Z večjo in optimalno razporejeno zalogo navora, ki se preko 6-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na stalni štirikolesni pogon, prispeva več odločnosti in na dodajanje plina tudi večjo progresivnost. Merjeno povprečje porabe 8,2 l/100 km je občutno višje od uradnega 4,4 – 5,2 l/100, pri čemer ne plačujemo davek samo ostrejši vožnji temveč tudi menjalniku in štirikolesnemu pogonu.

Ni ravno najbolj tih, kar bi pričakovali od novega motorja, vendar tudi ne moteč. Vožnja je na račun samodejnega menjalnika še bolj sproščena, potovalno udobje je razmeroma visoko. Voznik nima veliko dela in še manj skrbi. Vodljivost in varno lego zagotavljata neposreden volan in štirikolesni pogon. Voznik lahko računa tudi na bogatejšo ponudbo varnostne opreme, s prenovljeno različico Advance City Brake Support, ki ponoči zaznava tudi pešce. Ob ostalih sistemih, kot Mazda Radar Cruise Control s funkcijo Stop&Go in s samodejno nastavitvijo sredinskega ogledala, zagotavlja višjo raven nadzora nad različnimi voznimi razmerami. Notranjost ostaja po prostoru enaka. Zadaj ga ni v izobilju vendar to še ne pomeni, da se potniki počutijo utesnjeno, še najmanj voznik in njegov sopotnik(ca) na desni strani, ne glede na skromno širino vozila 1,77 m.

Zadaj je prostor odmerjen za dva, ki ne bosta ravno iztegnila nog in tudi streha je zelo blizu nad glavo, kljub višini 1,56 m. V sorazmerju z dolžino vozila 4,28 m in potniškim prostorom je prtljažnik z osnovnimi 350 litri razmeroma prostoren in dostopen, za vsakdanjo uporabo in za prtljago štiričlanske družine, vendar ne več kot za vikend, če je skromna. Za kaj več si bo potrebno omisliti strešni kovček. S podiranjem zadnje klopi pa je moč prtljažnik povečati na 1260 l. Cenovno ugodna, z novim dizelskim motorjem, je Mazda CX-3 dosegljiva že pod 20 tisoč evrov, za maksimalno opremljeno, kot je bila testna, s štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom, pa dobrih 6 tisoč več.