Mazda Motor Corp. pospešuje svojo strategijo na kitajskem trgu, kjer se sooča z upadom prodaje zaradi prehoda kupcev na elektrificirana vozila. V sodelovanju s partnerjem Changan Automobile Co. želi japonski proizvajalec Kitajsko v prihodnjih letih spremeniti v osrednje središče za proizvodnjo in izvoz elektrificiranih modelov.

Na dogodku v Nanjingu, kjer je bila 26. septembra predstavljena prodaja novega kompaktnega križanca Mazda EZ-60, je izvršni podpredsednik družbe Changan Mazda Wu Xuxi poudaril, da bo delež elektrificiranih vozil v skupni prodaji letos presegel 45 odstotkov, do leta 2026 dosegel 70 odstotkov, do leta 2027 pa kar 90 odstotkov.

EZ-60 je po limuzini EZ-6 drugi skupni projekt Mazde in Changana. Kupcem je na voljo v popolnoma električni in različici s podaljševalnikom dosega. Opremljen je z litij-železo-fosfatnimi baterijami, ki omogočajo doseg do 600 kilometrov, medtem ko hibridna različica, ki združuje električni pogon in 1,5-litrski bencinski motor, na baterijo prevozi do 200 kilometrov.

Vozilo, ki meri 4,85 metra v dolžino in skoraj dva metra v širino, se ponaša z napredno notranjostjo. V kabini je osrednji 26,45-palčni zaslon visoke ločljivosti in tridimenzionalni projekcijski zaslon, sistem pa omogoča upravljanje z dotikom, glasom ali kretnjami. EZ-60 je opremljen tudi z inteligentnim parkirnim sistemom, ki ga je mogoče aktivirati glasovno tudi zunaj vozila.

Kot je poudaril Wu, Mazda v Changan Mazdi vidi ključnega igralca za globalni izvoz elektrificiranih vozil. Aprila letos se je začel izvoz modela EZ-6 v Evropo, do konca leta pa je načrtovana tudi dobava na Tajsko. Leta 2026 se bo izvozu pridružil še EZ-60, družba pa pripravlja razvoj dveh dodatnih elektrificiranih modelov za domači in tuje trge.

Changan Mazda s sedežem v Chongqingu trenutno proizvaja šest modelov – poleg EZ-6 in EZ-60 še Mazdo 3, CX-30, CX-5 in CX-50. Kljub temu povpraševanje po vozilih z motorji na notranje zgorevanje hitro upada. V prvih sedmih mesecih letošnjega leta so Mazdine prodajne številke na Kitajskem padle za 18 odstotkov, na manj kot 38.000 vozil. Lani je podjetje prodalo 81.743 vozil, kar je 3,8 odstotka manj kot leto prej.