Prostor med najmanjšim GLA in naslednjim po vrsti GLC, se ni zdel tako velik, dokler ga ni letos na pomlad zasedel najnovejši model GLB. Marsikdo se je celo vprašal čemu sploh osmi član družine razreda A, ko ga je Mercedes-Benz napovedoval nekaj mesecev pred prihodom. Toda GLB v ničemer ne kaže, da je narejen na enaki platformi, kot številčna serija modelov z oznako A. Ne po videzu, niti po velikosti. Gre za pravi SUV z jasno oblikovno razmejitvijo koncepta športnega terenskega vozila, z robustno zasnovo in vsem, kar imajo tudi večji bratje. S 4,63 m dolžine je le za 3 cm krajši od GLC-ja, 20 cm večji od manjšega GLA-ja in v povprečju za 10 cm večji od svojih najbližjih tekmecev tega razreda, ki ga v tem primeru ni  moč več tako prepričljivo opredeliti za kompaktni. Terenska zasnova GLB-ja s kratkimi previsi, ki pridejo do izraza zlasti z opcijskim štirikolesnim pogonom 4MATIC, kot v našem primeru in posebnimi terenskimi lučmi, kot pomoč pri nizkih hitrostih za prepoznavanje ovir pred vozilom, ne dopuščajo več nikakršnih dvomov.

Notranjost zna presenetiti marsikoga, ki bo prvič odprl vrata GLB-ja, predvsem z velikostjo potniškega prostora. To si je od zunaj težko predstavljati. Prepričati želi, da je lahko predvsem prostoren družinski avtomobil in prvi Mercedes-Benz v tem segmentu, ki je lahko po želji opremljen s sedmimi sedeži, kar mu tudi v veliki meri uspeva. Toda pozor, sedeža v tretji vrsti sta namenjena le tistim, ki niso višji od 1,68 m. Tudi dostop ni ravno najbolj idealen za to velikost in niti doplačilo. Velja razmisliti. Povsem drugače pa je v drugi vrsti sedežev z vzdolžnim pomikom do 14 cm. Ta se prilagaja zadaj sedečim vseh velikosti, ki se ne bi smeli pritoževati niti nad prostorom okrog kolen, niti nad vidljivostjo, saj sedijo za približno 6 cm višje in niti nad prtljažnikom, če je tretji par sedežev pogreznjen v dno. Ponuja od 570 do 739 litrov ali v skrajnem primeru do 1.805 litrov.

Digitalni dizajn armaturne plošče upošteva trenutne standarde, videz in opremo ter ne nazadnje raven kakovosti ostalih modelov Mercedes-Benz, s številnimi funkcijami intuitivno krmiljen informacijsko-razvedrilni sistem MBUX, s prikazi na dveh 10,2-palčnih zaslonih na dotik z odlično grafiko, tako pred voznikom kot na osrednjem delu armaturne plošče. Voznik lahko izbira z dotikom, preko stikal na volanu, izbirnika na sredinski konzoli ali glasovno, toda še vedno ne v slovenščini. Intuitivno bo voznik upravljal z najosnovnejšimi, s številnimi ostalimi funkcijami in aplikacijami pa šele, ko si bo za to vzel kar nekaj časa, da spozna vse, kar ima na voljo in ve zakaj gre. Podobno je s pomožnimi sistemi, ki mu zagotavljajo varno vožnjo in pri tem sodelujejo: od doplačilnega paketa voznih asistentov za ohranjanje razdalje, preprečevanja trčenj, samodejnega parkiranja s 360-stopinjsko kamero, paketa za navigacijo in povezljivosti, da ne govorimo o prav tako doplačilnem paketu Energizing Plus z  razširjenimi funkcijami MBUX, klimatizacije, zvoka, ogrevanih sedežev in ambientne osvetlitve, če omenim samo nekatere, ki občutno vplivajo tudi na končno ceno.

GLB 220d 4Matic se v našem primeru predstavlja v svoji najzmogljivejši izvedbi dvolitrskega dizelskega štirivaljnika s 140 kW (190 KM) in veliko zalogo navora 400 Nm, kar se čuti že od 1600 vrtljajev naprej. Upravlja ga 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki skladno z izbranim profilom vožnje uravnava vzmetenje in odzivnost preko štirikolesnega pogona 4MATIC, s prenosom navora od prednjih na zadnja kolesa. Povsem sproščeno in zanesljivo s pomočjo vseh tehničnih asistentov rešuje vse situacije tudi najzahtevnejše. Z najbolj pogostim osnovnim profilom naravnanim na udobje je vožnja na asfaltni podlagi na najvišji stopnji družinskega udobja in potovalnega ugodja, tiha in po potrebi tudi hitra z visokimi potovalnimi povprečji, podobnimi limuzinam te znamke. Nobenih zadreg ni niti v mestu, tako glede odziva, saj z mesta do 100 km/h skoči v 7,6 s, varnosti v kolonah, kot preglednosti okrog vozila. Skratka, vsestransko družinsko vozilo, udobno, prilagodljivo in bogato opremljeno, na ravni večjih SUV-jev Mercedes-Benz. Začetna cena 43.800 EUR se lahko z dokupom vabljive dodatne opreme hitro povzpne 67 tisoč in več, kot v našem primeru, kar ni nič novega. Ne samo pri Mercedesu.

TEHNIČNI PODATKI: Mercedes-Benz GLB 220 d 4MATIC 4 8G-DCT – Gibna prostornina (cm3) 1.950; Nazivna moč1 (kW [KM] pri 1/min) [190] / 3.800; Navor 400 Nm; Pospešek z 0 na 100 km/h (s) 7,6; Največja hitrost, pogojena s konstrukcijo (km/h) 217; Poraba goriva (l/100 km) v naselju 5,7, zunaj naselja 4,7, kombinirana 5,1; Testno povprečje(l) 7,5; Kombinirani izpusti CO2 4 (g/km) 142-135,EURO 6d ISC-FCM; Mere (mm): dolžina 4.634, širina 1834, višina 1658, medosna razdalja 2829; Prtljažnik(l): 570/739/1.805.