Mercedes-Benz, ne glede na vse več SUV-jev in crossoverjev, tudi v lastni ponudbi – s svobodnejšim, vsestranskim konceptom vožnje, visokim sedenjem in udobjem – še vedno vztraja tudi na svoji klasiki limuzin. Zato je lansko leto predstavil novo generacijo limuzine in karavana razreda C., ki stavi na udobje in vrhunsko tehnologijo, z inovativnimi funkcijami za popolno sprostitev in udobje v vseh podrobnostih. Temu se vsi tisti, ki si še vedno želijo potovati s klasičnim karavanom športnega videza, s sedežem čim bližje asfaltu in polnim prtljažnikom, ne želijo odreči.

Novi karavan razreda C ima enake mere kot limuzina, vendar s 490-litrskim prtljažnikom, z več prostora za potnike in odlično vozno dinamiko. Ne glede na to, da dizelski motorji počasi izginjajo iz ponudbe in prepuščajo mesto različnim hibridnim pogonskim sklopom in elektriki, v tem primeru ostaja oziroma v blagi obliki prilagaja dvolitrski turbodizel različice 220d v kombinaciji z električnim modulom 48V. Popolnoma prenovljen in s številnimi rešitvami ter najsodobnejšo tehnologijo razvaja na daljših potovanjih, tako potnike v njem kot voznika za volanom. Gre za napreden recept, ki je v tem primeru povsem upravičeno ustvaril najboljši karavan in limuzino razreda C doslej in ga po kakovosti dvignil na najvišje mesto v razredu.

Med številnimi tehnološkimi rešitvami so mogoče tipke na volanu najmanj prepričljive, ker se ne odzivajo vedno natančno tako kot bi želeli in jemljejo pozornost voznika s ceste, ko želi preveriti. In, če gre za družinski avtomobil, bi si želeli USB vtičnice tudi zadaj. Sicer pa karavan z dolžino 4,75 m in širino 1,82 m ter medosno razdaljo 2,865 m, ni bil nikoli večji kot zdaj, čemur so hvaležni tisti, ki sedijo zadaj. Če niso višji od 1,90 m imajo dovolj prostora nad glavo in za kolena, kar pa ne velja za tretjega v sredini, ki bo zaradi širokega sredinskega grebena pristal, da ga peljemo le, če ne bo imel druge izbire. Dostop do zadnjih sedežev se proti zadnjemu delu nekoliko zniža. Kriv je novi, elegantno zaobljen športni zadek z dvodelno zadnjo lučjo, ki se podreja oblikovnemu in aerodinamičnemu učinku. Serijsko vgrajen v novi karavan razreda C je pokrov prtljažnika EASY-PACK, ki se ob pritisku na gumb samodejno odpre in zapre, kar pride ob nizkem spodnjem robu še kako prav pri večjem natovarjanju in raztovarjanju. Prtljažnik je v osnovi za 30 l večji, oblečen v kakovostno blago. Pogrešamo mogoče elastične trakove za pripenjanje stvari v njem in mogoče še 30 V vtičnico za vsak slučaj.

Značilno za Mercedes-Benz so kakovostni materiali, ki ustvarjajo razkošen občutek sprostitve in hkrati   pri odkrivanju sodobnega in z najnovejšimi tehnologijami opremljenega digitalnega kokpita z velikim osrednjim zaslonom obrnjenim proti vozniku, ki mu omogoča intuitivno, na dotik vzpostaviti interakcijo s svojim vozilom. Seveda, si bo moral pred tem vzeti čas da bo preštudiral vse funkcije, ki so mu na voljo, kar ni tako enostavno, na prvi pogled. Zaslon z navpično razporeditvijo še dodatni izboljša ergonomijo uporabe MBUX in je dejansko med najboljšimi infotelematskimi sistemi na trgu danes. Pretočnost je maksimalna, ločljivost zelo visoka in logika delovanja preprosta in jasna. Integrira, kolikor želite, od spletnih povezanih storitev s podatkovnim prometom do posodobitev po zraku za integracijo vedno več novih funkcij, od katerih lahko nekatere odklenete za doplačilo, ko želite. Uporablja se lahko z glasovnimi ukazi, precej natančnimi in opremljenimi z umetno inteligenco, z dotikom ali z gumbi .

Voznika razvajajo kakovostni sedeži z masažno funkcijo z osmimi območji, prijetno okolje pa prilagodljiva ambientna osvetlitev. Ekskluzivnejši zunanji in notranji videz prispeva športni paket opreme AMG line z izrazitejšim oblikovanjem, 18-palčnimi AMG platišči, AMG športni pedali iz nerjavnega jekla s črnimi gumijastimi čepki, upravljalna enota na vratih v visoko sijoči črni barvi s kromirano obrobo, predpražniki AMG, črni, zavorni sistem z večjimi zavornimi koluti na sprednji osi, maska hladilnika s črnimi vertikalnimi prečkami ter lamelo v visoko sijoči črni barvi in diamantna maska hladilnika s srebrnimi vstavki ter lamelo v visoko sijoči črni barvi AMG Line in drugo.

 

Še vedno najzanimivejša različica 220d z lahkim hibridnim, štirivaljnim dvolitrskim turbodizlom 147 kW/200 KM z električnim modulom 48V omogoč 440 Nm navora že pri 1.800 vrtljajih in EQ BOOST, pravzaprav dodaten električni impulz 15 kW oziroma 20 KM, ko je potrebno. Motor zna biti zelo uglajen in v potniškem prostoru komaj zaznaven v vsakdanji uporabi, odvisno od različnih načinov izbire vožnje, kjer z lahkoto spreminja svoj značaj. Tudi na avtocesti je zvočna zaščita odlična. Pri tem lahko računa na visoko uglašenost z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. O stabilnosti in legi na cesti ne velja izgubljati besed. Svoje opravi športno podvozje s športnim neposrednim krmiljenjem, zato je zanesljiv in okreten med ovinki in enako v mestni gneči, kjer lahko računa na številne senzorje in kamero za vzvratno vožnjo, kot pomoč pri parkiranju. V stalni pripravljenosti so tudi učinkoviti elektronski pomočniki v vožnji s funkcijo Auto Hold. Avto signalizira prisotnost pešcev ob strani, pri zategovanju varnostnih pasov ali pri kirurških korekcijah ohranjanja voznega pasu. Nežno zaviranje prilagodljivega tempomata daje občutek, da sta vožnja in pomočnik odlično usklajena in dobro pripravljena pri zagotavljanju največje varnosti.

Tako kot je okreten in sestavljen med ovinki, tudi v mestu C Station Wagon naredi vse, da pomiri in prebavi razsežnosti, ki niso samo mesta. Senzorji oboda delujejo odlično, prav tako ločljivost kamere za vzvratno vožnjo. Obstaja funkcija Auto Hold in po želji lahko naročite 4-kolesno krmiljenje, ki se pri nizkih hitrostih vrti v nasprotni fazi, kar poveča vodljivost: prava poslastica za ta segment. Končno je na avtocesti zvočna izolacija zelo dobra.

Intervencijski pragovi pripomočkov za pomoč pri vožnji niso le učinkoviti (vedno se zaznajo, ko morda avto signalizira prisotnost pešcev ob strani, pri zategovanju varnostnih pasov ali pri kirurških korekcijah centriranje voznega pasu), ampak tudi zelo naravni. Na primer, nežno zaviranje prilagodljivega tempomata daje občutek, da sta vožnja in pomoč dobro združeni za največjo varnost. Na voljo je tudi pomočnik za samodejno menjavo voznega pasu, ko voznik vključi smerokaz in avto to naredi sam. Poleg tega je med različnimi varnostnimi sistemi Pre-Safe tako izpopolnjen, da lahko skozi sedeže premika telesa potnikov proti notranjosti avtomobila, stran od območja bočnega trka. Še poraba: 8,3 l v mestu, ob omejitvah primestnega prometa pod 5 l, na avtocesti 5,5 l. Torej, najboljši karavan razreda C doslej. Temu primerna je tudi začetna cena 53.900 evrov. (T+F: BL)

Tehnični podatki: Mercedes-Benz razred C 220 d T – Gibna prostornina (cm3) 1.993; Nazivna moč (kW [KM] pri 1/min) 147 [200] / 4.200 vrtljaji; Pospešek z 0 na 100 km/h (s) 7,4; Največja hitrost, pogojena s konstrukcijo (km/h) 242; Menjalnik: 9G-TRONIC; Poraba goriva:  (l/100 km) v naselju 6,8, zunaj naselja 4,0, kombinirana 5,0; Kombinirani izpusti CO2 (g/km): 168-160; Emisijski razred 5/razred učinkovitosti: 6 Euro 6d-ISC-FCM – Mere: dolžina/širina/višina (m): 4,75/ 1,82(2,033 do ogledal): medosna razdalja (m): 2865: prtljažnik (I):490; Cena: 53.900 EUR