Prodaja osebnih avtomobilov Mercedes-Benz je leta 2024 upadla zaradi šibkega povpraševanja na Kitajskem, največjem posameznem trgu proizvajalca avtomobilov, in padca prodaje baterijskih električnih vozil v Evropi, so sporočili iz proizvajalca avtomobilov.

Mercedes je med letom prodal 1.983.400 avtomobilov, kar je 3 odstotke manj v primerjavi z letom 2023, kar je vplivalo na 7-odstotni padec na Kitajskem in 3-odstotni upad v Evropi, je družba sporočila 10. januarja ob objavi predhodnih podatkov o prodaji.

Prodaja na domačem trgu avtomobilskega proizvajalca, Nemčiji, je padla za 9 odstotkov. ZDA so bile svetla točka, saj se je prodaja povečala za 8 odstotkov na 324.500.

Skupna prodaja avtomobilov in kombijev je v tem letu padla za 4 odstotke na 2.389.000.

Letna prodaja BEV je padla za 23 odstotkov na 185.100 vozil, kar je dodaten pritisk na proizvajalca avtomobilov, saj letos stopijo v veljavo strožji cilji glede emisij CO2 v EU, kar bi lahko pomenilo drage dogovore o združevanju ali visoke kazni za Mercedes, če se prodaja BEV ne poveča.

Mercedes je pri EU vložil dokumente za združevanje svojih emisij z Volvom, ki ima presežne ogljične dobropise, in sestrsko znamko Polestar, osredotočeno na električna vozila.

Mercedes pričakuje znižanje srednjeročnih ciljev dobička

Mercedes je leta 2024 dvakrat znižal svojo ciljno stopnjo dobička za celo leto in dejal, da bo pospešil znižanje stroškov, s čimer se je pridružil vse večjemu številu evropskih proizvajalcev avtomobilov, ki za padec dobička in marž krivijo oslabitev kitajskega avtomobilskega trga.

Mercedes prav tako načrtuje znižanje srednjeročnih ciljev glede dobičkonosnosti, saj se razmere na trgu verjetno ne bodo izboljšale v bližnji prihodnosti, je Reutersu 7. januarja povedal vir, ki je seznanjen z zadevo.

Proizvajalec avtomobilov naj bi poročal o finančnih rezultatih za celotno leto 2024 20. februarja.

Prodaja Mercedesovih vrhunskih modelov (AMG, Maybach, razred G, razred S in EQS) je padla za 14 odstotkov, so sporočili iz družbe, predvsem zaradi slabše prodaje na Kitajskem. Padec spodkopava strategijo podjetja pod vodstvom izvršnega direktorja Ole Kalleniusa, da se še bolj razširi na višje trge s prodajo več svojih najbolj luksuznih vozil in tako poveča dobiček.

Osnovni modeli (razred E in C) so se podražili za 6 odstotkov, medtem ko so vstopni modeli (razred A in B) padli za 14 odstotkov, saj Mercedes poskuša zmanjšati število modelov z nižjimi cenami.

Prodaja kombijev se je globalno zmanjšala za 9 odstotkov na 405.000, kar je oviralo 34-odstotno zmanjšanje prodaje v ZDA. Prodaja kombijev se je povečala za 3 odstotke na 271.500.

Prodaja popolnoma električnih dostavnih vozil je upadla za 14 odstotkov na 19.500 ali približno 5 odstotkov celotne prodaje. (vir:ANEurope)