Leto 2024 je nemškim proizvajalcem vrhunskih avtomobilov prineslo zahtevne izzive tako na domačem trgu kot na Kitajskem. Po podatkih o prodaji je povpraševanje premožnejših kupcev upadlo zaradi negotovih gospodarskih razmer, hkrati pa je bila prodaja električnih vozil (EV) počasnejša od pričakovanj.

Padec prodaje pri večjih znamkah
BMW je 13. januarja poročal o 2,3-odstotnem upadu skupne prodaje svojih vozil, medtem ko so Mercedes-Benz Cars, Porsche in Audi beležili še večje padce – 3 odstotke pri Mercedesu in Porscheju ter 12 odstotkov pri Audiju, ki je del skupine Volkswagen.

Na Kitajskem, ki je največji avtomobilski trg na svetu, je prodaja BMW upadla za 13 odstotkov, v Nemčiji pa za 5,3 odstotka. Mercedes je zabeležil 7-odstotni padec na Kitajskem in 9-odstotni v Nemčiji. Audi pa je na teh dveh trgih beležil še večje izgube – 11 odstotkov na Kitajskem in kar 21 odstotkov v Nemčiji.

Konkurenca kitajskih proizvajalcev EV in slabša domača prodaja
Čeprav je kitajski trg v letu 2024 še naprej rasel, so tuji proizvajalci avtomobilov z manj konkurenčnimi linijami električnih vozil izgubljali tržni delež. Kitajski proizvajalci, osredotočeni izključno na električna vozila, so okrepili svoj položaj z agresivno cenovno politiko in subvencijami za bolj zelena vozila, kar je dodatno spodbudilo povpraševanje po EV.

Medtem v Nemčiji povpraševanje po avtomobilih ostaja precej pod ravnmi pred pandemijo. Leta 2024 je bilo v državi prodanih približno 2,8 milijona avtomobilov, kar je za 1 odstotek manj kot leto prej in četrtino manj kot leta 2019.

Prodaja baterijsko-električnih vozil (BEV) v Nemčiji je po podatkih nemškega motornega organa padla za četrtino v primerjavi z letom 2023. Nasprotno pa se je prodaja priključnih hibridov povečala za 12 odstotkov, na približno 950.000 vozil.

BMW-ju raste prodaja električnih vozil, Mercedes izstopa v ZDA
Kljub splošnemu upadu je prodaja izključno električnih vozil BMW globalno zrasla za 14 odstotkov, na približno 430.000 enot. Nasprotno je Mercedes zabeležil 23-odstotni padec prodaje svojih električnih vozil.

Vendar pa je Mercedes v zadnjem četrtletju leta 2024 uspel doseči 34-odstotno rast prodaje luksuznih vozil, predvsem zaradi povečanega povpraševanja v ZDA. Analitiki ocenjujejo, da je k temu prispevalo kopičenje zalog pred morebitnimi novimi carinami, ki bi jih lahko uvedel Donald Trump ob svoji vrnitvi na politično prizorišče.(ANews)