Gre za četrto generacijo najmanjšega Mercedesa z oznako razred A. Po prvih dveh z enoprostorskim konceptom je leta 2012 s tretjo generacijo prišlo do korenite preobrazbe modela. Mercedes-Benz se je namesto za enoprostorca odločil za elegantno petvratno kombilimuzino s športnimi ambicijami, ki jih je tudi uresničila v okviru programa Mercedes-AMG. Najnovejša, četrta generacija ohranja predhodno zasnovo kombilimuzine, čeprav gre za popolnoma nov model z doslej največjim koncentratom naprednih, pametnih tehnologij. Največja novost celotne serije je multimedijski sistem MBUX  z velikim projekcijskim zaslonom v sredini armaturne plošče novega razreda A za spremljanje hitrosti, omejitev in navigacijo. Serijsko je vgrajen tudi 7-palčni zaslon z digitalno instrumentno ploščo.

Dodatno je lahko ob njem celo slikovit 10,2-palčni multimedijski zaslon. Upravlja se ga s posebno miško – občutljivim touchpadom med prednjima sedežema, z rahlimi dotiki. Sistem preko posebnega vmesnika, če to želite, sam in popolnoma samoumevno pokaže najhitrejšo pot v primeru zastojev, izbira najljubše pesmi in pot do službe, navigacijo ali ambientno osvetlitev, če omenim samo nekatere. Nove tehnologije se izražajo zlasti s pomožnimi sistemi, v serijsko vgrajenem sistemu samodejnega zaviranja v sili in ohranjanju smeri vožnje, ki je mogoče v začetku malo preveč agresiven in voznika skoraj zmede, saj mu ne dovoli prečkanja sredinske črte, če ni vključen smernik. Dodatno si je mogoče omisliti prilagodljivi tempomat, pomoč pri prehitevanju, opozarjanje pred mrtvimi koti in delno samodejno parkiranje. Tu so še številne aplikacije in funkcije, kot nova Mercedes me, ki omogoča odpiranje vozila preko pametnega telefona, električno nastavljive sedeže s prezračevanjem, v našem primeru športne v enem kosu, z naslonom.

Potniški prostor je po izbiri materialov in natančni končni izdelavi, vključno s prtljažnim prostorom, v vrhu razreda, vendar spet ne tako velik, vsaj za tiste, ki sedijo zadaj. Sicer so sedeži udobni, zlasti prednji, notranjost je odlično zvočno zaščitena. Digitalizirana in osvetljena po izbiri, ustvarja v potnikih občutek trenutno najbolj modernega avtomobila v tem razredu. Mercedes razred A 180d, kot v našem primeru, je najboljša izbira za tiste, ki veliko uporabljajo avtocesto. Končna hitrost uradno preseže 200 km/h. 1,5-litrski turbodizel s 116 KM izvora Renault, je tih, tekoč in varčen, s povprečjem ob lažji desni nogi tudi pod 7 l/100 km. 7-stopenjski samodejni menjalnik je v tem primeru nujna izbira, še posebno v mestu.

S hitrim in komaj zaznavnim prestavljanjem se novi A odziva relativno hitro, s pospeškom od 0 do 100 km/h v 10,2 s. Novi Razred A udobno in prepričljivo premaguje tako dolge kot kratke kilometre z mestno vožnjo. Ob tem se poleg nekaterih povsem novih poraja kar nekaj občutkov sorodnih z za razred višjih modelov limuzin Mercedes-Benz. In ob vsem tem, se je težko zmrdovati nad ceno, ki s 30 tisoč evrov hitro preseže zgornjo mejo tega razreda. Komur je preveč lahko začne z izbiro veliko niže, pri malenkost več kot 23 tisoč evrih.