Opel Grandland X, je med tremi iz serije X največji Oplov crossover. Ne samo po velikosti, tudi oblikovno, po opremi in novem, najzmogljivejšem dizelskem motorju, upravičeno sodi v vrh ponudbe. Z dolžino 4,48 m še vedno ohranja kompaktne mere, nastal pa je na enaki osnovi kot francoski Peugeot 3008, s katerim si deli tudi motor in še kaj. Denimo, odlično grafiko navigacije na 8-palčnem zaslonu na dotik, čeprav gre za Oplov sistem Intelilink Navi 5.0. Pa še kaj bi se našlo in obratno, saj oba, tako Peugeot 3008 kot Opel Grandland X sodita pod skupno streho francoskega PSA-ja in izkoriščata skupne sinergije.

Oblikovno je Grandland X nedvomno Opel, estetsko dognanih, elegantnih linij in racionalnega dizajna, ob novi Insignii vsekakor doslej eden najlepših.V podobnem slogu je oblikovana tudi notranjost z armaturno ploščo in anatomsko kakovostno oblikovani sedeži. S certifikatom AGR za varno hrbtenico, oogočajo med redkimi tudi številne nastavitve, celo sedalnega dela v dolžino. V začetku malo trši toda dolgoročno zelo udobni. Sodijo med najboljše v razredu.

 

 

Voznik sedi višje, kot v SUV-jih in pregledno v vse smeri razen nazaj, kjer mu strmi kot zadnjega stekla omejuje pregled. Toda zato ima kot pomoč parkirne senzorje in 360-stopinjsko kamero. Celo več, s paketom Park&Go tudi možnost samodejnega parkiranja. Voznik lahko računa tudi na ostale pomožne sisteme, predvsem opozarjanje na trk spredaj s samodejnim zaviranjem v sili in zaznavanjem pešcev, nadzor voznikove zbranosti in prilagodljivi regulator hitrosti s funkcijo za ustavljanje vozila, ki vzdržuje izbrano hitrost oziroma razdaljo do vozila spredaj, in po potrebi zavira ali pospešuje.

Grandland X ne želi prepričati le s privlačnim videzom in opremo, temveč tudi s praktičnega vidika. Z medosno razdaljo 2,675 m sprejme do 5 potnikov. Prostornina prtljažnika meri od 514 do največ 1652 litrov. In, če koga na mestu še ni prav prepričal, naj sede vanj, pritisne na gumb start in pomakne ročico samodejnega 8-stopenjskega menjalnika v položaj Drive. Najzmogljivejši 2,0-litrski dizelski motor 130 kW/177 KM in navorom 400 Nm je za turbodizla izjemno tih, odziva se tekoče in živahno že v spodnjih režimih, od 0 do 100 km/h pospeši v 9,5 s in doseže 214 km/h, v kar ne gre dvomiti.

Menjalnik sledi motorju tekoče in menjuje neopazno hitro. Ob natančnem volanu in zanesljivi legi, kljub samo prednjemu pogonu, si lahko voznik med ostalim privošči tudi kakšen živahnejši ovinek. Grandland X mu ne bo zameril in niti zahteval poseben davek pri porabi goriva, ki ostaja večinoma na 7,4 litrih na 100 km. Grandland X nima štirikolesnega pogona, kot nekateri neposredni tekmeci. Za doplačilo je na voljo elektronski sistem InteliGrip, ki glede na podlago omogoča izbiro petih načinov vožnje, med njimi tudi za sneg,pesek in blato.

In če bi prav iskal, kaj me je zmotilo, bi našel le ‘črička’ na naslonu voznikovih vrat, kar ni ravno značilno za nemški Opel. In glede na veliko še neomenjenega se ne bi spotaknil niti nad 30 tisoč evrov, kolikor stane po ceniku ta različica, ki zahteva še kakšen ekstra dodatek.