Peugeot je leta 1983 poskrbel za pravo senzacijo. Predstavil je Peugeot 205, ki je prestopil prag moderne dobe in pustil poseben pečat, tako z vidika prodajnih številk, trženja in avtomobilskega športa. Peugeot 205 bo s svojo `magično´ številko, kot so jo označili, celo letošnje leto praznovala 40. obletnico modela.
Jean Boillot, član upravnega odbora PEUGEOT je konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja v zahtevnem obdobju podjetja zasnoval ambiciozen projekt novega majhnega avtomobila, ki ne bi bil zgolj mestni avtomobil, temveč tudi vsestransko uporabno vozilo za enostavno vožnjo tako po mestu kot izven njega, s katerim bi se lahko prevažala manjša družina in ki bi bil hkrati cenovno ugoden… Skratka avtomobil, ki bi zadostil vsem potrebam.
Oblikovalci znamke PEUGEOT v soočenju s Pininfarino PEUGEOT 205 je zastavil nove smernice na področju oblikovne zasnove, tehnologije in trženja. Večino prejšnjih Peugeotovih modelov oblikoval Pininfarina. V tem primeru je Peugeot na internem natečaju izbral projekt notranjih oblikovalcev pod vodstvom Gérarda Welterja z veliko bolj sodobno in izčiščeno oblikovno zasnovo. Pininfarino so skušali potolažiti s tem, da so mu zaupali oblikovno zasnovo kabrioleta PEUGEOT 205, notranjost pa za tisti čas slavnemu oblikovalcu avtomobilov Paulu Bracqu, takratnemu članu oblikovalskega studia PEUGEOT.
Peugeot 205 je bil kompakten, prostoren, praktičen, učinkovit in hkrati varčen. Prilagajal se je vsem vrstam rabe. Bil je predvsem prvi avtomobil znamke, ki je imel v zadnjem delu vzvojne drogove, s katerimi je bilo možno sprostiti več prostora v potniški kabini. Je tudi prvo vozilo, v katerega je bila vgrajena nova družina motorjev XU, zlasti XUD7, štirivaljnik s prostornino 1.769 cm 3 in 60 konjskimi močmi, s katerim je Peugeot 205 postal prvi mali francoski dizel in predvsem prvi mali dizelski model, ki je ponujal enakovredne zmogljivosti kot njegovi bencinski kolegi, vendar z veliko nižjo porabo (v povprečju 3,9 l/100 km).
Peugeot 205 se je leta 1988 po dolgi in bogati 15-letni karieri ter 5.278.050 izdelanimi primerki poslovil od proizvodnje. V zavesti avtomobilskih navdušencev bo ta »magična številka« za vedno ostala tista, ki je kasneje postavila temelje izjemni liniji uspešnih mestnih avtomobilov, kot sta bila Peugeot 206 in Peugeot 207 ter danes Peugeot 208.