Macan GTS je trenutno najmočnejši od štirih v ponudbi. Po desetih letih, v prodaji je od leta 2013, ohranja še vedno svež in prepoznaven športni videz. Z zadnjo osvežitvijo prav GTS stavi na najbolj izrazite vrednote znamke Porsche, predvsem na športen videz in maksimalni užitek v vožnji. Porschejevo značilno linijo flyline, ki že 75 let z vidika oblikovanja predstavlja DNK znamke, potrjuje adaptivno zračno vzmetenje, ekskluzivna notranjost z usnjenimi športnimi sedeži GTS s tkanino Race-Tex, 21-palčna platišča ter seveda posebej uglašen športni izpušni sistem 2,9-litrskega V6 biturbo motorja 324 kW/ 440 KM. Več kot dovolj, torej, za izjemno privlačno ali če želite tudi intenzivno vozniško izkušnjo tako v hitrih zavojih na manj prometnih podeželskih cestah, na zahtevnejših podlagah brez asfalta ali v udobju dolgih kilometrov na avtocestah. Ljubitelje adrenalina pa lahko ta različica zvabi tudi na asfalt zaprtih dirkaških stez, kjer si lahko dajo duška.
Macan je s 4,73 m dolžine na oko sicer vidno manjši od Cayenna, vendar vse prej kot kratek. Ima oblikovno veliko skupnega z ostalimi modeli te nemške znamke, kot so zaobljeni sprednji del, okrogli žarometi in na splošno gladke površine. Serijski glavni žarometi LED s sistemom Porsche Dynamic Light System (PDLS) so v novem Macanu so prav tako štiritočkovni. Z značilno padajočo strešno linijo s karakterističnimi obrisi športnega avtomobila, mogočen zadek s poudarjenimi boki ali elegantno svetilno črto združuje zadnje luči. Arhitektura sprednjega dela z novim oblikovnim elementom poudarja Macanovo širino. Z večjim in izrazitejšim difuzorjem zadek Macana dodatno poudarja tridimenzionalna struktura, ki krasi površino nad zaključki izpušnega sistema. Serijska zunanja ogledala SportDesign so postavljena na aerodinamične nosilce v obliki črke V. Največja, 21-palčna platišča RS Spyder Design si lasti Macan GTS.
Potniški prostor Porscheja Macan je pričakovano popolnoma dodelan in precej tradicionalen, potrjeno prijeten, primernejši za štiri osebe kot dovoljenih pet, saj oblika sedežne garniture daje prednost tistim, ki sedijo ob straneh. Spremenjen je volanski obroč, ki v paketu Sport Chrono ponuja vrtljivo stikalo pod desno napero volana za nastavitev štirih načinov vožnje (Normal, Sport, Sport Plus in Individual) in gumb, ki za 20 sekund omogoča največja moč za pekoče strele. Sredinsko nameščen merilnik vrtljajev izhaja iz modela 911, nova analogna ura na sredini armaturne plošče pa je še en izrazito opazen element.
Tridimenzionalna razporeditev upravljalnih elementov in nova osrednja konzola prestižnega steklenega videza na novi estetski ravni z občutljivimi logično razvrščenimi gumbi, s funkcijami, ki jih lahko upravljate tudi na 10,9-palčnem zaslonu. Žal, na elegantni gladki površini konzole ostajajo tudi vse prej kot estetski prstni odtisi, ki izdajajo »storilca«. Večfunkcijski športni volan omogoča odličen oprijem pri krmiljenju, preko prestavnih ročic ob volanu pa tudi vabljivo ročno. Voznika in sopotnika objamejo opcijska 18-smerno nastavljiv športna sedežev s prevleko Race-Tex, ki ne drsi. Prtljažnik je primeren (458 litrov, s podrto sedežno garnituro pa naraste na 1503 litrov), zlahka dostopen iz velikih električnih prtljažnih vrat.
Ne glede na izbrani način vožnje motor 2.9 biturbo požene Macana GTS z vehementno hitrostjo pri vseh vrtljajih in že pri 1900 vrtljajih ponuja dobrih 550 Nm največjega navora. Vzajemno delovanje dveh turbinskih polnilnikov zagotavlja neposredno odzivnost tega motorja, zato je največji navor na voljo že zelo zgodaj. Ob lahki zasnovi se ne le poveča zmogljivost, ampak se v kombinaciji z učinkovitim sistemom za vbrizg goriva tudi zmanjšajo poraba goriva in izpusti. Svoje doda še sistem VarioCam Plus, ki prilagaja odmični gredi in krmiljenje ventilov. Voznik lahko računa na boljši oprijem, okretnost in varnost tudi v neugodnih voznih razmerah, kar mu jamči aktivni sistem Porsche Traction Management (PTM) z elektronsko krmiljeno večploščno sklopko omogoča popolnoma variabilno porazdelitev moči med obema pogonskima osema. Moč se prek serijskega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika (PDK) na vsa štiri kolesa prenaša brez prekinitve oprijema, saj je prestavljanje izjemno hitro in je povsem na ravni zmogljivega motorja. Pri menjavah prestav je hipen (tudi navzdol) in nikoli nenaden.
Kljub razmeroma veliki masi (1960 kg) sta učinkovitost elektronsko krmiljenega zračnega vzmetenja (poleg trdote amortizerjev se razlikuje tudi višina avtomobila od tal) in natančnost krmiljenja, obvladujejo voznika in cesto, da je Porsche Macan pripravljen na spremembo smeri (zadržano navijanje) in tudi udoben (luknje so dobro filtrirane). Oprijem, ki ga ponujajo 4×4, je visok (sistem zagotavlja vedno več navora zadnjim kolesom za bolj športno vožnjo). Z mesta do 100 km/h lahko po uradnih podatkih pospeši v 4,5 s, s paketom Sport Chrono 4,3 s, pospešek od 0 do 200 km/h v 17,1 s, od 0 do 200 km/h s paketom Sport Chrono potrebuje 16,9 s, pospešek med vožnjo v prestavi od 80 do 120 km/h 2,9 s. Vozna izkušnja ne dopušča dvomov. Najvišja hitrost (žal, nepreverjeno) 272 km/h. Poraba je športna: od uradnih 11,4 do naših 14,2 l/km, kar je povprečje, ki ga je beležil potovalni računalnik na testu na avtocesti in suverenih lokalnih, primestnih vožnjah. Zavorni sistem v novem Macanu je tudi ob večjih in daljših obremenitvah dokazal, da je optimalno prilagojen moči avtomobila.
Macan GTS je eden najprivlačnejših, za marsikoga tudi prvi športni SUV v svojem velikostnem razredu, ki zna z vozno izkušnjo zadovoljiti, tako zahtevnega ljubitelja te znamke kot tistega, ki ne želi biti neopažen in mu končna cena, v tem primeru 124.590 evrov, ne predstavlja nepremostljive ovire. V to ceno je med ostalim vračunana tudi dodatna oprema, kot: panoramski strešni sistem, aluminijaste strešne letve v črni barvi (visoki sijaj), LED talna osvetlitev z napisom PORSCHE, ”PORSCHE” oznaka v črni mat barvi in oznaka modela v črni barvi (visoki sijaj), pokrovček za gorivo Exclusive Design, paket zunanjosti v barvi vozila in črni barvi (visoki sijaj), Paket Sport Chrono s stikalom za izbor voznega profila, servotronic Plus, 19-palčno zasilno kolo, vijaki koles proti kraji, adaptivna športna sedeža (18-smerna električna nastavitev) s paketom Memory, Prezračevanje prednjih sedežev, zvratna kamera s Surround View kamerami, asistenca za samodejno parkiranje, BOSE® Surround Sound System, Paket notranjosti v karbonu….(T.BL/Foto:BL+AA.E. Hvala za lokacijo posestvo Santomas)
Tehnični podatki:
Prostornina motorja: 2.894 cm3, Moč: 324 kW/ 440 KM pri 5.700 do 6.600 vrt/min, 550 Nm od 1.900 do 5.600 vrt/min. Masa:1.960 kg masa praznega (DIN), 2.400 kg največja vlečna masa (z zaporo). Poraba: 11,3 l/100 km kombinirana poraba goriva WLTP, 255 g/km CO2 emisije kombinirane po WLTP. Pospešek od 0 do 100 km/h 4,5 s, pospešek od 0 do 100 km/h s paketom Sport Chrono 4,3 s, pospešek od 0 do 200 km/h v 17,1 s, pospešek od 0 do 200 km/h s paketom Sport Chrono 16,9 s, pospešek v prestavi od 80 do 120 km/h 2,9 s. Največja hitrost: 272 km/h,
Mere: Medosna razdalja: 2.807 mm. Dolžina 4.726 mm, višina 1.596 mm. Pnevmatike 265/40 spredaj in 295/35 zadaj. Prtljažnik: 458/1503 litrov.