Nekoč sinonim za nemško inženirsko odličnost in finančni uspeh je Porsche danes v središču ene največjih kriz v svoji zgodovini. Samo dve leti po rekordnih dobičkih se je podjetje znašlo v težavah, potem ko je 19. septembra opozorilo, da bo njegov dobičkovni delež letos dosegel največ 2 odstotka. Glavni razlog je preobrat v strategiji elektrifikacije, ki bo Porsche stal približno 1,8 milijarde evrov.

Globalni pritiski in upad prodaje

Zaradi proizvodnje, osredotočene izključno na Evropo, je Porsche močno izpostavljen trgovinskim napetostim. Izvoz avtomobilov iz Nemčije v ZDA je zdaj obremenjen s 15-odstotnimi carinami, kar podjetje letos stane več sto milijonov evrov.
Na največjem azijskem trgu pa se Porsche sooča z strmim padcem prodaje – prodaja na Kitajskem je v tretjem četrtletju upadla za 21 odstotkov, kar je povzročilo tudi skupen 5,7-odstotni padec svetovnih dobav. Kriza v kitajskem nepremičninskem sektorju in oslabljeno povpraševanje po luksuznih izdelkih sta močno prizadela znamko.

Napake pri strategiji elektrifikacije

Porsche je dolgo stavil na električno prihodnost – cilj je bil, da bi do leta 2030 kar 80 odstotkov prodaje predstavljali električni modeli. Toda povpraševanje po električnih športnih vozilih se ni razvilo po pričakovanjih. Kupci tradicionalnih modelov ostajajo skeptični, predvsem zaradi hitrim izgubam vrednosti električnih avtomobilov, medtem ko legendarni 911 tudi po desetih letih ohranja visoko vrednost.
Električna različica Macana se prodaja slabše od pričakovanj, zato Porsche zdaj ponovno razvija klasično bencinsko različico, ki pa ne bo na trgu pred letom 2028. Podobno se zamikajo tudi električni nasledniki modelov 718 Boxster in Cayman, medtem ko bodo nekatere različice znova na voljo z motorji na notranje zgorevanje.

Preloženi razvoj in zniževanje stroškov

Razvoj nove električne platforme SSP Sport, ki bi morala predstavljati temelj prihodnjih električnih Porschejev, je bil preložen daleč v naslednje desetletje. Platforma bo nastajala v sodelovanju z drugimi znamkami koncerna Volkswagen, kar nakazuje upočasnitev tehnološkega razvoja.
Hkrati Porsche izvaja obsežen program varčevanja – do leta 2029 bo ukinjenih 1.900 delovnih mest, možni pa so dodatni rezi, ki bi lahko prizadeli do petino zaposlenih v Stuttgartu.

Vodstvena negotovost

Generalni direktor Oliver Blume, ki hkrati vodi tudi koncern Volkswagen Group, je pod vse večjim pritiskom delničarjev. Kritiki opozarjajo, da dvojna funkcija škodi obema podjetjema, zato se že pojavljajo imena njegovih morebitnih naslednikov, med njimi Frank-Steffen Walliser (Bentley) in Stefan Weckbach, dolgoletni Blumejev sodelavec.

Pot do ponovne zgraditve ugleda

Porschejevi težave izvirajo deloma iz zunanjih dejavnikov – od ameriških carin do kitajske gospodarske krize –, a podjetje bo moralo priznati tudi strateške napake zadnjih let. Novi vodilni bo moral zapolniti vrzeli v ponudbi modelov, pospešiti razvoj, zmanjšati stroške in prilagoditi organizacijo novi realnosti trga.
Porsche si želi znova postati »tovarna sanj«, kot je bil nekoč – a pot do tja bo dolga in bo zahtevala predvsem izvedbo, disciplino in potrpežljivost.(ANEurope)