Porsche je sporočil, da bo uvedbo svoje nove programsko vodene platforme SSP Sport preložil “daleč po letu 2030”, saj se znamka ponovno osredotoča na vozila z motorji z notranjim izgorevanjem. Platforma, prvotno namenjena novemu paradnemu SUV-ju K1 in naslednjim generacijam modelov Panamera ter Taycan, je bila predstavljena leta 2022 z ambicioznimi napovedmi električne prihodnosti. Takrat je Porsche načrtoval, da bo do leta 2030 več kot 80 odstotkov prodaje predstavljala električna vozila.
Odločitev pomeni tudi 1,8 milijarde evrov odpisa vrednosti, saj razvoj platforme začasno ustavljajo. Poleg Porscheja bodo zamude posredno vplivale tudi na druge luksuzne znamke iz skupine Volkswagen, kot sta Bentley in Lamborghini, ki so prav tako računale na uporabo platforme SSP Sport.
Prelomnica za prihodnje modele
SUV K1, ki je bil sprva načrtovan za leto 2027, bo zdaj na trg prišel šele v začetku 30. let kot model s klasičnim in hibridnim pogonom. Tudi prenovljeni Panamera in Cayenne bodo ohranili motorje z notranjim izgorevanjem in priključne hibride. Porsche ni razkril, ali bo nasledil model Taycan, prvi povsem električni avto znamke, predstavljen leta 2019.
Kljub spremembi strategije Porsche ne opušča električnih vozil v celoti. Trenutno gradi paleto štirih EV modelov: Taycan, Macan Electric (2024), Cayenne Electric (2026) ter prihajajoča električna Boxster in Cayman 718. Sprva je načrtoval izključno električne izvedbe športnih modelov 718, a se je odločil, da bo ohranil tudi bencinske različice.
Razlogi za preobrat
Izvršni direktor Oliver Blume je ob predstavitvi sprememb poudaril, da so na odločitev vplivale “masivne spremembe v avtomobilskem okolju” in predvsem jasen upad povpraševanja po prestižnih električnih vozilih. Poleg tega Porsche ne bo nadaljeval razvoja lastnih visoko zmogljivih baterij, saj so tržne razmere na Kitajskem in v ZDA manj ugodne, kot je znamka pričakovala.(ANEurope)