Evropski avtomobilski trg je avgusta 2025 zabeležil 4,5-odstotno rast novih registracij, kažejo podatki raziskovalnega podjetja Dataforce. Skupna prodaja v prvih osmih mesecih leta je ostala skoraj nespremenjena in dosegla 8,7 milijona enot, kar predstavlja le 0,3-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom.

Avgust je sicer tradicionalno eden prodajno najšibkejših mesecev v letu, vendar so rezultati podobni julijskim, ko je trg zrasel za 5,5 odstotka. Po več mesecih stagnacije evropski trg zdaj kaže znake okrevanja.

Električni in hibridni modeli poganjajo rast

Prodaja električnih vozil (BEV) se je avgusta povečala za 26 odstotkov, prav tako tudi v obdobju od januarja do avgusta. Priključni hibridi (PHEV) so zabeležili še izrazitejšo rast: 56 odstotkov v avgustu in 28 odstotkov v osmih mesecih. Prodaja klasičnih hibridov je avgusta zrasla za 7,4 odstotka.

Povečano povpraševanje po elektrificiranih modelih je povezano s strožjimi emisijskimi pravili CO2 za obdobje 2025–2027. Tržni delež BEV je avgusta dosegel 20 odstotkov, hibridi 12 odstotkov, PHEV pa 10 odstotkov. Proizvajalci ocenjujejo, da morajo doseči vsaj 20- do 25-odstotni delež električnih vozil, da bodo izpolnili okoljske cilje.

Kitajske znamke med največjimi zmagovalci

Med največje dobičkarje avgusta sodijo kitajski proizvajalci. BYD je svojo prodajo povečal za 230 odstotkov na več kot 10.000 vozil, skupina Chery (znamki Omoda in Jaecoo) pa za kar 471 odstotkov na več kot 7.000 registracij. Močan napredek so zabeležili tudi evropski MG (+46 %), Cupra (+53 %) in Mini (+46 %).

Med evropskimi avtomobilskimi skupinami je bil najuspešnejši BMW Group (+13 %), sledili so Renault (+8,5 %) in Ford (+4,9 %). Stellantis je avgusta prvič po daljšem obdobju zabeležil rast (+3,9 %), pri čemer je izstopala znamka Citroën, ki je ob uvedbi novega modela C3 povečala prodajo za 32 odstotkov.

Kljub temu ostaja skupna prodaja Stellantisa v Evropi v prvih osmih mesecih leta še vedno za 6,6 odstotka nižja kot lani. Novi izvršni direktor Antonio Filosa napoveduje preobrat z uvedbo novih modelov, med katerimi izstopajo Citroën C3 in C3 Aircross, Opel Frontera ter Fiat Grande Panda.

Tesla, Mitsubishi in DS med največjimi poraženci

Na drugi strani so avgusta občutne padce zabeležili Mitsubishi (-31 %), DS (-26 %) in Tesla (-23 %). Med skupinami so za trgom zaostajali še Geely (-13 %), Nissan (-6,2 %) in Toyota (-2,6 %).

Evropa na prelomnici prehoda v električno mobilnost

Podatki kažejo, da evropski trg novih avtomobilov počasi okreva, pri čemer glavno rast prinašajo elektrificirani modeli. Strožji okoljski predpisi in razširjena ponudba električnih vozil tako pospešujejo prehod v trajnostno mobilnost, v kateri imajo vse pomembnejšo vlogo tudi kitajski proizvajalci.(Dataforce/ANEurope)