Mercedes-Benz bo prvič proizvajal model razreda S v samo eni izmeni v svoji nemški Tovarni 56 v Sindelfingenu. Popolnoma digitalizirana tovarna, ki so jo odprli pred štirimi leti, proizvaja prestižni model S-Class ter povsem električni EQS, skupaj z vozili znamk Maybach in AMG.

Tovarna je od začetka delovanja obratovala v najmanj dveh izmenah, vendar se bo skoraj 1.500 zaposlenih po avgustovskem dopustu moralo pripraviti na zmanjšanje obsega dela.

»Načrtujemo, da bomo v zadnjem četrtletju proizvodnjo v Tovarni 56 preusmerili na enoizmensko delo in določene zaposlene prerazporedili v druge proizvodne oddelke v okviru tovarne,« je za publikacijo Automobilwoche, sestrsko publikacijo Automotive News Europe, pojasnil predstavnik Mercedesa.

Zmogljivost tovarne so že več mesecev premalo izkoriščene, saj na vrhu luksuznega trga še naprej beležimo upad povpraševanja — kar se odraža tudi v prodajnih rezultatih podjetja v drugem četrtletju.

Skupna prodaja štirih vrhunskih modelov Mercedesa — limuzine razreda S, EQS, EQS SUV in GLS — je med aprilom in junijem dosegla le 33.400 enot, kar pomeni skoraj 25-odstotni padec v primerjavi s prodajo 44.200 vozil v enakem obdobju lani.

Delež najvišjega segmenta v celotni prodaji je upadel na 14 odstotkov s prejšnjih 16 odstotkov, kar je povzročilo znižanje dobičkovne marže v avtomobilskem delu Mercedesa v drugem četrtletju na 10,2 odstotka s 13,5 odstotka.

Prodaja modela S-Class se je v prvi polovici leta znižala na vseh ključnih trgih Mercedesa, glede na podatke analitske družbe Marklines.

Prodaja prestižnega modela je na Kitajskem upadla za 13 odstotkov na 10.430 vozil, v ZDA za 19 odstotkov na 5.026 vozil, v Evropi pa za 27 odstotkov na 4.249 vozil, kažejo podatki Marklinesa.

Izvršni direktor Mercedesa, Ola Källenius, se sooča z izzivi na več področjih, od cenovne vojne na Kitajskem, šibkejšega osredotočanja na vrhunske modele, do visokih stroškov razvoja.

Padec prodaje vpliva tudi na dobavitelje, saj je neimenovani vodja enega glavnih dobaviteljev notranjih komponent za model razreda S za Automobilwoche dejal, da je zmanjšanje proizvodnje vozil »katastrofalno«.

Prodajalec Mercedesovih vozil iz regije Stuttgart je poročal, da je nazadnje prodal model Razred S jeseni 2023, medtem ko ima drugi prodajalec na voljo vozilo EQS za predstavitve s samo 5.000 prevoženimi kilometri, ki že tedne stoji na parkirišču in je ocenjeno na nekaj manj kot 82.000 evrov. Cena za električno vozilo s takšno konfiguracijo sicer znaša več kot 130.000 evrov.

Prehod na enoizmensko proizvodnjo verjetno ne bo vplival na redno zaposlene v Sindelfingenu, saj jih lahko prerazporedijo v Halo 46, kjer se modela E-Class in GLC še vedno proizvajata v treh izmenah. Vendar pa bi lahko začasni delavci izgubili zaposlitev, je za Automobilwoche razkril anonimni vir.

Kdaj se bo Tovarna 56 vrnila na dvoizmensko delo, ni mogoče z gotovostjo napovedati, čeprav se običajno povpraševanje po modelih S-Class poveča z osvežitvijo modela in uvedbo nove tehnologije. Prenova je načrtovana za leto 2025.

Audi se prav tako sooča s šibko prodajo svojega vrhunskega baterijsko električnega modela Q8 E-tron in lahko zapre tovarno v Bruslju, kjer ga izdelujejo.