V ljubljanskem Centru Rog je včeraj Renault predstavil novi 4 E-Tech electric, sodobno električno različico legendarnega modela, ki združuje tradicijo in napredno tehnologijo. Vozilo je na voljo z dvema baterijskima različicama in tremi nivoji opreme, eno leto pa ga bo uporabljala tudi Slovenska policija, opremljeno s policijsko grafiko ter svetlobno in zvočno signalizacijo. Renault 4 E-Tech electric bo obenem skrbel za mobilnost Centra Rog, kjer bo kot ambasador trajnostne mobilnosti predstavljal vrednote inovacij, krožnega gospodarstva in povezovanja generacij.
Renault obuja kultno »štirico« kot električni crossover 4 E-Tech electric. Zasnovan na namenski konstrukcijski osnovi AmpR Small ima enake dinamične gene kot Renault 5 E-Tech electric, da bi zagotavljal okretnost in prijetne vozne lastnosti. Vendar je za optimizirano udobje v vozilu drugače uglašen in ima lastne funkcije, kot je regenerativno zaviranje »One Pedal«, kar odraža na vsestranskosti temelječ pristop snovanja vozila.
Ko užitek v vožnji sovpada z udobjem v vozilu
Zahvaljujoč konstrukcijski osnovi AmpR Small se Renault 4 E-Tech electric ponaša z občutki v vožnji na zelo visoki ravni ter z okretnostjo in dinamičnimi voznimi lastnostmi. Prednja prema je bila prevzeta iz modelov Clio, Captur in Renault 5 E-Tech electric, medtem ko zadnja večvodilska prema, običajno rezervirana za višje segmente, omogoča večjo stabilnost v širokih ovinkih in boljšo dinamiko v tesnih zavojih. Blaženje je posebej uglašeno za optimizacijo udobja, zlasti na zadnjih sedežih, oblazinjenje pa je nekoliko debelejše za dodatno udobje. Krmilni sistem s kratkim prestavnim razmerjem in premer obračalnega kroga 10,8 metra zagotavlja odlično okretnost, kar je posebej uporabno v mestnem prometu.
One Pedal: največji izkoristek regenerativnega zaviranja do popolne ustavitve vozila
Renault 4 E-Tech electric je prvo vozilo znamke z zmogljivostjo »One Pedal«, ki omogoča popolno upočasnitev in ustavitev vozila ob sprostitvi stopalke za plin, brez uporabe zavor. Funkcija je posebej uporabna v mestih in pri zaustavitvah na semaforjih ter se samodejno izklopi pri vzvratni vožnji ali ob aktivaciji načina Snow naprednega sistema za nadzor oprijema. Novi dinamični zavorni sistem, ki združuje zaviranje in sistem ESP v enem modulu, omogoča hitrejši odziv sistema samodejnega zaviranja v sili in prihrani prostor pod pokrovom motorja.
Zvočno in toplotno udobje višjega razreda
Vozilo se ponaša z zvočno zatesnitvijo po standardih višjih segmentov, patentiranim »pametnim zapredkom« za izolacijo baterije od potniškega prostora ter dvojno dušenim vpetjem motorja, ki zmanjšuje elektromotorni hrup. Akustično vetrobransko steklo je serijsko na vseh različicah, medtem ko toplotno udobje zagotavlja toplotna črpalka in visokotehnološki grelnik HVCH moči 8 kW, ki učinkovito varčuje z energijo baterije in hitro segreje kabino po hladnem zagonu.
Opremljen za vsestranskost
Renault 4 E-Tech electric temelji na kombinaciji baterije zmogljivosti 52 kWh in elektromotorja 110 kW, ki zagotavlja doseg do 409 kilometrov po WLTP, pospešek do 100 km/h v 8,2 sekunde in elektronsko omejeno največjo hitrost 150 km/h. Elektromotor je podoben tistemu v modelih Megane in Scenic E-Tech electric, baterija pa uporablja tehnologijo NMC s štirimi moduli v enem ohišju, kar zmanjša težo za 30 kilogramov v primerjavi z modelom ZOE. Poleg polnilnika AC 11 kW so na voljo različice z DC polnilnikom moči 80 ali 100 kW, kar omogoča hitro polnjenje v mestih ali na avtocestah.
Sproščena potovanja z načrtovalnikom poti »Electric Route Planner«
Načrtovalnik poti ERP, integriran s storitvijo Google Maps, optimizira pot in predlaga postanke za polnjenje, pri čemer upošteva razpoložljivost polnilnih mest, tehnične podatke vozila, porabo energije in zunanje temperature. Funkcija omogoča nastavitev minimalne ravni baterije ob prihodu na cilj ter idealne temperature baterije ob vsakem postanku, kar olajša dolgoročno načrtovanje vožnje.
Poenostavljeno polnjenje s funkcijo »Plug & Charge«
Funkcija Plug & Charge omogoča preprosto polnjenje na združljivih mestih brez dodatnih kartic ali gesel, medtem ko aplikacija My Renault omogoča nadzor dvosmernega polnjenja in optimizacijo stroškov. Dvosmerni polnilnik omogoča od vozila k porabniku (V2L) za priklop naprav do 3.700 W ter od vozila v omrežje (V2G) za oddajo električne energije nazaj v omrežje.
Izdelava in trajnostna zasnova
Proizvodnja Renaulta 4 E-Tech electric poteka v okviru vozlišča ElectriCity v Franciji, znotraj katerega se sestavljajo elektromotorji, ohišja baterij in baterijski sklopi, kar omogoča krajše transportne poti in pridobitev oznake »Origine France Garantie«. Tovarna v Maubeuge je uvedla robotski postopek dvobarvnega lakiranja JetPrint Paint, ki zmanjšuje porabo barve, energije in plastike ter izboljšuje kakovost površine karoserije, pri čemer letni prihranek znaša 8 ton plastike, 12 ton barve in 331 ton CO₂. Vozilo je zasnovano trajnostno, saj ga je mogoče reciklirati 88,6 odstotka, v njem je vgrajenih 26,4 odstotka materialov iz krožnega gospodarstva, vključno s 19,2 odstotka že recikliranih kovin, stekla in polimerov ter 19,4 odstotka reciklirane plastike. Tkanina sedežnih prevlek je izdelana iz 100-odstotno recikliranih vlaken, elektromotor pa ne uporablja stalnih magnetov , kar po uradnih podatkih zmanjšuje okoljski odtis.
Renault 4 E-Tech electric tako združuje inovativno tehnologijo, udobje in vsestranskost, kar ga postavlja med vodilne kompaktne električne modele. Ponudba Renault 4 E-Tech electric: evolution od 29.190, techno od 34.190 in iconic od 36.190 evrov.