Renault in kitajski proizvajalec avtomobilov Chery se po neuradnih informacijah pogovarjata o partnerstvu na področju proizvodnje in prodaje vozil v Južni Ameriki. Obe podjetji želita okrepiti svojo prisotnost na tamkajšnjih trgih, ki veljajo za strateško pomembne za prihodnjo rast.
Načrti v Kolumbiji in Argentini
Po podatkih virov, ki so želeli ostati anonimni, naj bi se sodelovanje osredotočilo na Kolumbijo in Argentino. V Kolumbiji bi Chery dobil dostop do Renaultove tovarne v mestu Envigado, kjer bi proizvajal avtomobile z motorji na notranje zgorevanje. Večina teh vozil bi bila ponujena pod znamko Renault, manjši delež pa bi bil prodan kot Chery.
V Argentini pa Chery razmišlja o investiciji v proizvodno linijo za priključne hibridne poltovornjake v Renaultovi tovarni v Córdobi. Renault bi v tem primeru prevzel vlogo glavnega distributerja. Pogovori se še nadaljujejo, zato ni zagotovila, da bo dogovor dejansko sklenjen.
Na vprašanja medijev Renault ni želel komentirati, Chery pa se prav tako ni odzval.
Dopolnitev obstoječih partnerstev
Renault že sodeluje s kitajskim podjetjem Geely pri proizvodnji in prodaji električnih in nizkoemisijskih vozil v Braziliji. Po navedbah virov morebitno partnerstvo s Cheryjem tega projekta ne bo prizadelo.
Interes Cheryja naj bi se še okrepil po uspešni kotaciji na hongkonški borzi pretekli teden. Pogovori so se sicer začeli že pod prejšnjim izvršnim direktorjem Renaulta, Luco de Meom, ki je podpiral širitev v Južno Ameriko z deljenjem stroškov. Njegov naslednik François Provost pa je zavzel bolj previdno stališče glede porabe, zato po zadnjih razpravah projekt v celoti financira Chery.
Kitajska izvozna moč
Chery je od leta 2003 vsako leto največji kitajski izvozni proizvajalec avtomobilov, kažejo podatki analitske hiše Frost & Sullivan. Podjetje ima dolgoletne izkušnje s sodelovanjem z zahodnimi proizvajalci – med drugim na Kitajskem proizvaja modele Jaguar in Land Rover.
V domačem okolju se sooča z zaostreno konkurenco, zato vse bolj pogleduje proti tujim trgom. Njegova ponudba obsega predvsem cenovno dostopne avtomobile z motorji na notranje zgorevanje, kar ustreza povpraševanju na hitro rastočih, a cenovno občutljivih trgih, kot je Južna Amerika.