Fiskerjeva zgodba se je končala z neuspehom junija lani, ko je startup električnih avtomobilov, ki ga je leta 2016 ustanovil Henrik Fisker, razglasil stečaj. To je bila posledica številnih neuspešnih poskusov reševanja podjetja in iskanja morebitnih kupcev. Zaprtje Fiskerja je lastnike edinega modela, ki je prišel na trg, športnega terenca Ocean, pustilo – skoraj dobesedno – na cedilu.

 

 

Gotovina ali menjava
Podjetje Rivian, ki je pred nekaj meseci sklenilo skupno podjetje s Volkswagnom, je lastnikom modela Ocean ponudilo možnost odkupa njihovih vozil z eno od treh možnosti: izplačilo v gotovini, če je vozilo še vedno delujoče (kar ni samoumevno glede na razmere), ali menjava za enega od dveh električnih modelov iz njihove ponudbe, športni terenec R1S ali poltovornjak R1T. V tem primeru ameriški proizvajalec kupcem ponudi dodatno spodbudo v višini 6.000 dolarjev. Tretja možnost je namenjena lastnikom, katerih vozilo ni več vožnje sposobno ali je tako poškodovano, da ga ni mogoče popraviti – v tem primeru banka Chase ponuja gotovinsko izplačilo za prevzem vozila po začetni prodajni ceni, pri čemer se upošteva njegova obraba in starost.

Pogoji in omejitve
Obstaja pa pomemben pogoj. Da bi lastniki lahko izkoristili katero od teh ponudb, se morajo pridružiti skupinski tožbi, ki jo je proti Fiskerju vložila odvetniška družba Hagens Berman, in se odpovedati prihodnjim zahtevkom za odškodnino. To pomeni, da bi morebitna sredstva iz tožbe namesto njim pripadla podjetju Rivian in banki Chase. Kljub temu je banka Chase pripravljena odkupiti tudi vozila tistih, ki se tožbi niso pridružili, vendar po nižji ceni.