Blagovna znamka Seat, ki deluje pod okriljem Volkswagna, bo morala zmanjšati proizvodnjo in odpustiti približno 1.500 zaposlenih – poroča Automotive News Europe – če Evropska unija do konca marca ne zniža carin na električni model Cupra Tavascan, izdelan na Kitajskem, je za Reuters izjavil izvršni direktor Wayne Griffiths.

Evropska unija je oktobra uvedla dodatne carine na vsa električna vozila, proizvedena na Kitajskem, ki se prodajajo v Evropi. Posledično Seat za model Tavascan, ki ga proizvaja VW-jeva tovarna v Anhuiju na Kitajskem, plačuje skupno 30,7 % carine, in sicer 10 % osnovne carine in dodatnih 20,7 %, ki jih je uvedla EU. Vodstva več evropskih avtomobilskih proizvajalcev opozarjajo, da te tarife ne škodujejo le kitajskim znamkam, temveč povzročajo neposredno gospodarsko škodo evropskim podjetjem in zaposlenim.

 

Ogromen finančni pritisk

Griffiths je dejal, da so dodatne dajatve močno vplivale na poslovanje, saj zaradi višjih stroškov Seat leta 2024 ni dosegel finančnih ciljev, leta 2025 pa naj bi podjetje zaradi teh carin izgubilo več sto milijonov evrov. Cena modela Tavascan se sicer giblje med 50.000 in 60.000 evri, dodatne carine pa izjemno obremenjujejo njegovo konkurenčnost.

“Časa nimamo več veliko. Rešitev moramo najti v prvem četrtletju,” je poudaril Griffiths.

Evropska komisija se na prošnje za komentar ni odzvala, vodstvo Seata in skupine VW pa se je že večkrat srečalo s predstavniki EU, nazadnje 6. februarja. Španski premier Pedro Sánchez je osebno pozval predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen, naj ukrepa in prepreči izgubo delovnih mest. Griffiths ni razkril, kakšno stopnjo carine bi lahko Seat še prenesel, vendar je poudaril, da bi morala biti čim bližje prvotnim 10 %.

 

Tveganje za dosego okoljskih ciljev EU

Če carine ne bodo odpravljene ali znižane, bo Seat primoran umakniti Tavascan iz ponudbe, saj bi nadaljnja prodaja prinašala izgubo. To pa pomeni še en problem – kako doseči cilje EU glede emisij CO₂ brez tega električnega modela.

Proizvajalci imajo dve glavni možnosti: nakup ogljičnih dobropisov od proizvajalcev električnih vozil, kar je znano kot združevanje, ali zmanjšanje proizvodnje modelov z motorji z notranjim izgorevanjem, kar pa bi vodilo v dodatna odpuščanja. Volkswagen se je doslej izogibal združevanju, saj je decembra napovedal, da bo emisijske cilje poskušal doseči s povečano prodajo električnih modelov. Če pa Cupra Tavascan izgine s trga, to ne bo več mogoče.

“Te težave ne moremo rešiti čez noč,” je opozoril Griffiths. “Kaj lahko storimo? Zmanjšamo proizvodnjo motorjev z notranjim izgorevanjem in začnemo odpuščati ljudi. To se bo zgodilo, če ne bomo našli rešitve.”

 

Sodna pot ali čakanje – Seat si tega ne more privoščiti

Podjetja, kot so Tesla, BMW, Mercedes-Benz in več kitajskih proizvajalcev električnih vozil, so že vložila pravne ugovore proti novim carinam, vendar tožbe na evropskih sodiščih običajno trajajo vsaj 18 mesecev. Seat ne izključuje pravnih postopkov, vendar si ne more privoščiti čakanja.

“Cupra je naša prihodnost – zaradi nje smo postali dobičkonosni,” je sklenil Griffiths. “Če je ogrožena Cupra, je ogrožen tudi Seat.”(ANEurope)