Druga generacija Škode Kodiaq ostaja zvest temeljnim vrednotam – prostornosti, funkcionalnosti in praktičnosti – ter jih nadgrajuje s sodobnimi asistenčnimi sistemi, napredno tehnologijo in izboljšano vozno izkušnjo. V preizkušenem modelu z dizelskim motorjem 2.0 TDI s 150 KM in samodejnim DSG menjalnikom je ta velika SUV ponovno dokazala, zakaj ostaja ena najprepričljivejših izbir v svojem razredu.
Zrel dizajn z robustnim značajem
Zunanjost druge generacije Kodiaqa je vidno izpopolnjena. V dolžino je zrasla za šest centimetrov (skupaj 476 cm), s čimer še dodatno poudari svojo prisotnost na cesti. Testni primerek se je predstavil v elegantni kovinski zlati barvi z optičnim in komfortnim paketom Plus, ki vključuje napredne matrične LED žaromete najnovejše generacije in prepoznavno sprednjo masko z vodoravno osvetlitvijo. Robustnost poudarjajo črni mat plastični elementi, izrazito oblikovan pokrov motorja ter 20-palčna aluminijasta platišča, ki dajejo vozilu samozavesten, a uglajen videz. V osnovi je bil testni model opremljen z 18-palčnimi platišči, višji paketi pa omogočajo še bolj športno ali terensko usmerjeno estetiko.
Prostornost in udobje – v ospredju
Kodiaq še naprej navdušuje s prostornostjo. Potniki na zadnjih sedežih imajo obilico prostora za noge in glavo – tudi nadpovprečno visoki – zahvaljujoč povečani notranji višini (+1,5 cm v primerjavi s prejšnjo generacijo). Zadnja klop je vzdolžno pomična (do 18 cm) in se enostavno zloži za dostop do tretje sedežne vrste. Tudi sedemsedežna postavitev ostane uporabna: v tretji vrsti lahko udobno sedita tudi odrasli osebi. Prtljažnik je med največjimi v razredu, pri uporabi vseh sedmih sedežev pa se prostornina zmanjša za zmernih 70 litrov.
Notranjost testnega vozila je bila opremljena v slogu Suite Črna, z dovršeno kombinacijo udobja, elegance in tehnološke prefinjenosti. Električno pomično panoramsko strešno okno dodatno povečuje občutek prostornosti in zračnosti v kabini.
Vozna izkušnja: umirjena, a prepričljiva
Dizelski agregat 2.0 TDI s 150 KM in prednjim pogonom se izkaže kot tih, uglajen in varčen sopotnik. Motor se pri zmerni vožnji komaj sliši, njegova prožnost pa omogoča sproščeno križarjenje, zlasti v kombinaciji z natančnim in hitro delujočim DSG menjalnikom. Med pospeševanjem se zvok sicer nekoliko poveča, vendar ostaja v sprejemljivih mejah.
Na odprti cesti Kodiaq blesti z odličnim zvočnim udobjem – k temu pripomore akustični paket Sunset, ki zmanjša hrup vetra in cestišča. Podvozje dobro blaži neravnine, tudi brez doplačilnega sistema aktivnega vzmetenja. Za še boljšo zaščito je testni model opremljen z dodatno zaščito podvozja, kar pride prav pri slabših cestah ali občasnih makadamskih poteh.
Volan ni izrazito neposreden, a natančen in primeren za dolge razdalje. Vozilo sicer ne dosega okretnosti tekmecev z zadnjim krmiljenjem, a vseeno ostaja suvereno in predvidljivo – predvsem pa izjemno stabilno.
Asistenčni sistemi nove generacije
Kodiaq ponuja najnovejše asistenčne in varnostne sisteme, ki bistveno prispevajo k varnosti in udobju. Testno vozilo je bilo opremljeno z asistenčnim paketom Plus, adaptivni tempomat 2.0 (ACC) s predvidevanjem glede na potek ceste, opozorilo na vozila v mrtvem kotu, asistenco za ohranjanje voznega pasu in avtomatsko asistenco v zastojih, samodejno parkiranje z 360-stopinjsko kamero, proaktivno zaščito potnikov v primeru bližajočega se trčenja in opozorilo na prečni promet za vozilom.
Dodana vrednost so tudi rešitve Simply Clever, značilne za znamko Škoda: med drugim prostor za dežnik v obeh prednjih vratih (dežnik je na voljo kot dodatna oprema) ter samodejno aktivirane zaščitne letve na robovih vrat, ki se ob odprtju sprožijo in preprečujejo poškodbe tako na vašem kot na sosednjih vozilih – idealno za mestna parkirišča.
Infotainment: pametno in pregledno
Sistem Infotainment 13″ Plus vključuje velik, visoko ločljiv osrednji zaslon na dotik z intuitivnim vmesnikom. Zaslon je zelo odziven, z jasnimi meniji in podporo za Apple CarPlay in Android Auto. Uporabniška izkušnja je še izboljšana z velikimi fizičnimi gumbi za upravljanje klimatske naprave – vključeni so trije vrtljivi upravljalniki z integriranimi zasloni, ki omogočajo hitro upravljanje temperature, ogrevanja sedežev ali glasnosti. Tudi upravljanje z gumbi na volanu je logično in kakovostno izvedeno.
Cena in oprema testnega modela
Testna Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG Selection z vso dodatno opremo (zlata kovinska barva, Suite notranjost, panoramska streha, akustični paket, Infotainment 13˝Plus, asistenčni paketi, zaščita podvozja, komfortni dodatki in optični paketi) je znašala 36.855 EUR. Glede na vključeno opremo, prostornost, udobje in sodobne tehnologije gre za odlično razmerje med ceno in vsebino.(T+F:BL)
TEHNIČNI PODATKI: Prostornina motorja (cm³): 1968; Število in postavitev valjev: 4 v vrsti; Največja moč (kW (KM)/vrt.): 110 (150) pri 3000–4200 vrt./min; Največji navor (Nm/vrt.): 360 pri 1600–2750 vrt./min
Izpust CO₂ (g/km): 140; Število prestav: 7 (robotiziran menjalnik) + vzvratna
Pogon: prednji; Sprednje zavore: prezračevani kolutni; Zadnje zavore: kolutni
Zmogljivosti (proizvajalčeve navedbe):Največja hitrost (km/h): 205; Pospešek 0–100 km/h (s): 9,6
Povprečna poraba (km/l): 18,9; Dimenzije: Dolžina/širina/višina (cm): 476 / 186 / 166; Medosna razdalja (cm): 279; Masa vozila v voznem stanju (kg): 1658; Prostornina prtljažnika (litrov): ni določeno – 910 / 2105; Serijske pnevmatike: 235/55 R18