Če so Čehi za svoj prvi veliki SUV iskali ime v jeziku Indijancev plemena Alutiig z južne Aljaske, kjer Kodiaq pomeni ime medveda v podobi grizlija, potem gre v tem primeru za najmočnejšega oziroma najbolj “krvoločnega”. Kodiaq RS je namreč prvi SUV iz športne družine RS, ki so mu namenili doslej najzmogljivejši hišni dizelski agregat s 176 kW/240 KM in ob standardnem štirikolesnem pogonu tudi 7-stopenjski robotiziran menjalnik DSG. Kaj zmore, je dokazal celo z rekordnim časom kroga na najzahtevnejšem dirkališču v Nurburgringu.
Ob visokih zmogljivostih se kot prva Škoda ponaša tudi s specifičnim zvokom motorja, umetno športno `začinjenim`. Zvok se prilagaja trem izbirnim načinom vožnje in priznam, da zelo godi ušesom športnega voznika. Zmoti mogoče le v načinu vožnje Sport, kjer so Čehi malce pretiravali, saj je zvok na tej ravni za spoznanje preveč umeten in neprepričljiv, sicer pa neprepoznave, da voznik ne ve več ali ga poganja dizel ali bencin. Ne glede na velikost 4,70 m dolgega, po notranjem prostoru in prtljažniku ogromnega ter skoraj 2 toni težkega SUV-ja, se v vožnji sploh ne čuti. Ko voznik pritisne gumb Sport in pohodi plin bo z mesta do 100 km/h potreboval le 6,9 s, kar je za SUV zelo dober čas. Enako velja za najvišjo hitrost 221 km/h. Izbirnemu načinu se elektronsko prilagaja tudi vzmetenje.
Za razliko od načinov Eco, Comfort, Normal, Individual, ki si ga voznik sam nastavi, ali Snow, omogoča položaj Sport v duhu oznake RS več navora na zadnji osi, za rahlo namerno športno zanašanje zadka ali prekrmarjenje. Pri terenski vožnji ima voznik na izbiro Off Road in elektronski nadzor spusta po klancu do 30 km/h. Kodiaq RS je odziven v vseh voznih situacijah, zmogljiv, pri čemer lahko računa na široko krivuljo navora med 1700 in 4800 vrtljaji, ki se ga lahko med 2500 in 3000 občuti tako silovito, da voznika in sopotnika, kar prilepi na športno oblikovana in v alkantaro oblečena sedeža, celo navkreber. Vožnja je predvidljiva in ne glede na višino tudi v hitrih ovinkih stabilna.
Toda kljub učinkovitemu elektronskemu vzmetenju in krmilnem sistemu v določenih trenutkih teža čuti, predvsem v kratkih sunkovitih spremembah smeri. Vse je podprto z učinkovitim in hitrim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko DSG. Po drugi strani je Kodiaq RS lahko vsestransko uporabno, praktično družinsko vozilo s sedmimi sedeži za doplačilo, z zadnjo vrsto tudi za dva odrasla in trenutno z vso notranjo opremo na voljo, kar ga tudi upravičeno ali ne uvršča v najvišji cenovni razred, nad 45 tisoč. O ceni ne bi govorili, lahko pa kakšno pripombo namenimo še slabše preglednim nastavitvam klimatske naprave na osrednjem ekranu in manj intuitivnim nastavitvam tempomata. Toda to so le podrobnosti. (tekst in foto: BL)