Proizvajalec vozil Stellantis je uvedel poseben finančni ukrep, s katerim pomaga prodajalcem spodbuditi prodajo elektrificiranih modelov po izteku zvezne davčne olajšave za električna vozila v ZDA. Program vključuje denarni popust v višini nekdanje davčne spodbude, ki je prenehala veljati septembra, in velja za nakup ter najem elektrificiranih vozil, ki so trenutno na zalogi.

Nadomestilo za izgubljeno davčno spodbudo

S tem ukrepom Stellantis poskuša ohraniti konkurenčnost svojih modelov v obdobju, ko se trg električnih vozil v ZDA sooča z upadom zanimanja po izteku državnih spodbud. Pobuda je dobrodošla predvsem za prodajalce, ki so se znašli z velikimi zalogami električnih vozil.

»Za tiste, ki imamo na zalogi le nekaj električnih vozil, je to izjemna pomoč,« je dejal Michael Bettenhausen, predsednik nacionalnega sveta prodajalcev Stellantis. »Podjetje nas je postavilo v enakovreden položaj na trgu in s tem ohranilo našo konkurenčnost.«

Vključeni modeli: od hibridov do popolnih električnih vozil

V Stellantisovi ponudbi elektrificiranih modelov so med drugim povsem električni Jeep Wagoneer S in Dodge Charger Daytona, pa tudi priključni hibridi Jeep Wrangler 4xe in Grand Cherokee 4xe. Električni Wagoneer S in Charger Daytona, ki sta na trgu od začetka leta, sta v tretjem četrtletju zabeležila rekordno prodajo, saj so številni kupci želeli izkoristiti davčne ugodnosti še pred njihovim iztekom.

Pozitivne reakcije prodajalcev

Ukrep je po besedah ameriških prodajalcev prišel ob pravem času. Adrian Gonzalez, direktor prodaje pri Payne Edinburg Chrysler-Dodge-Jeep-Ram v Teksasu, je poudaril, da je hitra reakcija proizvajalca preprečila večje izgube pri prodaji.

»Takoj ko je zvezna vlada ukinila davčno olajšavo, je Stellantis uvedel lastno kompenzacijo, da nismo ostali z zalogami električnih in hibridnih vozil,« je dejal Gonzalez. »Zdaj lahko kupci nekatera električna vozila pridobijo z dodatnimi popusti v višini do 15.000 ali celo 20.000 dolarjev.«

Sektor išče nove načine za ohranitev rasti

Stellantis se s tem pridružuje proizvajalcem, kot so General Motors, Ford in Hyundai, ki so prav tako uvedli alternativne programe popustov po prenehanju državnih spodbud. Analitiki opozarjajo, da bi brez teh ukrepov prodaja električnih vozil lahko močno upadla, kar bi upočasnilo njihovo širšo uveljavitev na ameriškem trgu.

S potezo Stellantis ohranja zaupanje v elektrifikacijo, hkrati pa dokazuje, da proizvajalci v času prehodnega obdobja med starimi in novimi spodbudami aktivno iščejo tržne rešitve.(ANEurope)