Vitara, predstavljena leta 2015 in po videzu oblikovno osvežena leta 2018, tudi z nekaterimi detalji v notranjosti je zamišljena bolj za uporabo na asfaltnih površinah. Toda štirikolesni pogon in višina od tal 18,5 cm omogočata vozniku, da jo zažene z asfalta tudi na manj zahtevne terenske podlage, sneg in blato. Z zasukom ali pritiskom gumba, ki se nahaja na sredinskem grebenu, lahko voznik izbere štiri načine štirikolesnega pogona (auto, sport, snow, lock). Trenutno izbrani ALLGRIP način je prikazan na večinformacijskem barvnem zaslonu na sredini inštrumentne plošče, med obema glavnima merilnikoma.
Večinoma je pri vsakodnevni uporabi na asfaltu vključen način »auto«, ki samodejno prilagaja navor med prednji in zadnji par koles oziroma »sport«, ko si voznik zaželi več živahnosti. Na zasneženih, neasfaltiranih in drugih spolzkih površinah izbere »snow«. Ko pa želi vozilo izvleči iz snega, peska ali blata vključi način »lock« in elektronska zapora diferenciala ne dovoli, da bi se katerokoli kolo zavrtelo “v prazno”. Način LOCK samodejno preklopi v način SNOW pri hitrosti nad 60 km/h. In ko se znajdemo na strmih spustih, kjer običajno zaviranje z motorjem ni dovolj, sistem za nadzor spusta samodejno vklopi zaviranje in ohranja nizko hitrost vozila. Tako, da se Vitara ne glede na prednostno cestno usmeritev, hišni terenski tradiciji v nobenem primeru ne izneveri.
Zunanjim kompaktnim meram z dolžino 4,17 m, tudi v mestu gibčne in okretne Vitare, odgovarja razmeroma velik notranji prostor, celo zadaj, s prilagodljivim prtljažnim prostorom od osnovnih 370 do 1120 litrov. Novi 4,2-palčni LCD zaslon pred voznikom, poleg voznih načinov sistema ALLGRIP ponuja še druge koristne informacije, kot moč in navor motorja, pospeške, pojemke in druge podatke. 7-palčni zaslon na dotik multimedijske naprave v osrednjem delu pa vključuje med ostalim tudi radio, telefon, kamero za vzvratno vožnjo in navigacijo.
Novi, 1.4-litrski bencinski BOOSTERJET prisilno polnjen motor z neposrednim vbrizgom goriva, prinaša še več navora in bolj odzivno vožnjo z Vitaro. Turbinski polnilnik z vmesnim izmenjevalnikom toplote (intercooler) sili zrak pod tlakom v valje in omogoča motorju doseganje največjega navora že v območju nizkih vrtljajev, celo pri 2.500 vrtljajih na minuto. Novi 48V SHVS blagi hibridni sistem s funkcijo elektromotorja z večjo napajalno napetostjo kot običajen 12V povečuje regeneracijo energije pri zaviranju, zmanjšuje porabo goriva in izboljša vozne zmogljivosti. Z dodajanjem navora pa prispeva hitre pospeške, ko jih voznik potrebuje. Z mesta do 100 km/h potrebuje brez posebnega naprezanja 9,5 s. Največja hitrost je omejena na 180 km/h.
Vitara se odziva zelo živahno, čeprav z mehkim zvokom, kar je vsekakor dobra vzpodbuda tistim, ki radi stopijo na plin. Zato je porabo goriva težko približati uradnim 5,6 do 6,5 l/100 km. V praksi je najmanj kakšen liter več. 6-stopenjski ročni menjalnik z dokaj trdimi prehodi sicer ni med najbolj zglednimi, vendar svoje delo opravi korektno. Voznik sedi dokaj udobno, nekoliko višji položaj mu omogoča dober pregled na vse strani, z vidika varnosti pa lahko računa na številne nevidne pomočnike v obliki varnostnih sistemov -DSBS(za samodejno zaviranje v sili z dvema senzorjema), ESP, nadzor smeri vožnje, nadzor mrtvega kota, aktivni tempomat, parkirni senzorji. Toda novi, trikraki večfunkcijski volan Vitare je samo v njegovih rokah. (T’F:BL)
TEHNIČNI PODATKI:MERE:Dolžina (mm) 4.175 Širina (mm) 1.775 Višina (mm) 1.610/Medosna razdalja (mm) 2.500/Obračalni krog (m) 5,2
MOTOR: Tip K14D/Število valjev 4/Število ventilov 16/ Prostornina motorja (cm3) 1.373 Največja moč (kW/om) 95/5.500/Največji navor (Nm/om) 235/2.000-3.000/Vrsta polnjenja Neposredni vbrizg /MASA:Masa praznega vozila (kg) 1.165 – 1.205 Skupna dovoljena masa (kg) 1.770 /HITROST: Največja hitrost (km/h) 190/Pospešek:0-100 km/h (s) 9,5 10,2 PORABA IN EMISIJE/ CO2 emisije (g/km) (WLTP) 122/ Emisijski razred Euro 6d/ Poraba goriva (l/100 km) (WLTP) 5,9 6,3/Testno povprečje: 7,6 l/100 km/ CENA(testno vozilo): 25.270 EUR