Suzukijevo vizijo vozila s štirikolesnim pogonom je že leta 1968 uresničil model Jimny, ki je bil zlahka kos neurejenim gozdnim potem, blatu in kamenju ter ljudi zapeljal tja, kamor do tedaj ni bilo mogoče priti na štirih kolesih. 20 let kasneje je pričakovanja po novem, všečnem in sodobnem športnem terencu kompaktnega razreda zadovoljila nova Vitara, ki je s svojo zasnovo terenskega in hkrati urbanega vozila s štirikolesnim pogonom, prestavljala pravo malo revolucijo v tem razredu.
Vitara je s svežo obliko, polno gladkih in zaobljenih linij, ohranila tudi nekaj terenske robatosti z rezervnim kolesom, nameščenim na zadnja vrata. Čvrsta letvena šasija je z novim vzmetenjem zagotovila odlične vozne lastnosti na različnih podlagah, k izjemni okretnosti vozila pa sta močno pripomogla kratka medosna razdalja (2,2 m) in nizka teža vozila. Vitara prve generacije je postala s svojimi 1.000 kg najlažje terensko vozilo tistega časa in bila pionir med terenci tudi z uveljavitvijo trivratne karoserije.
Leta 1991 je Suzuki razširil modelno ponudbo Vitare s petvratno različico in 1.6-litrskim motorjem. Kmalu zatem je bila izboljšana zmogljivost Vitare s 16-ventilskim motorjem z večtočkovnim vbrizgom goriva in 95 konjskimi močmi.
Leta 1994 je Vitara ponudila kupcem na novo zasnovan sistem Drive Select 4×4, ki je omogočal vozniku med vožnjo enostavno in hitro preklapljanje med dvo- in štirikolesnim pogonom. Leto kasneje je dobila Vitara novo izjemno (pre)moč med terenskimi vozili, to je 6-valjni 2-litrski motor s 24 ventili in 4 odmičnimi gredmi, ki je ponudil kar 134 konjskih moči. Seveda je Vitara v tem obdobju dobila tudi veliko dodatne opreme, kot so servoojačevalnik volana, avtomatski menjalnik, varnostni zračni blazini, električni pomik stekel in ogledal, centralno zaklepanje vozila. Leta 1996 je Suzuki v Vitaro namestil varčen, a zmogljiv 2-litrski turbodizelski motor, ki mu je bil kasneje dodan tudi t. i. intercooler, s čimer se je moč povečala za 23%, navor pa kar za 29%.V slabih 10 letih je bilo prodanih okrog 1,1 milijona Vitar prve generacije.
Kot odgovor na vedno večje zahteve kupcev po aktivni in pasivni varnosti, okoljski osveščenosti in varčnosti je Suzuki leta 2014 predstavil popolnoma novo Vitaro z ogromno funkcionalne opreme in naprednih varnostnih sistemov, s pristno SUV zasnovo in priznanimi terenskimi zmogljivostmi. Razvoju vozila je sledilo tudi izpopolnjevanje tehnologije štirikolesnega pogona. V novi Vitari je tako opcijsko na voljo sistem ALLGRIP, ki je bil premierno predstavljen v Suzukijevem modelu SX4 S-CROSS. Omenjeni sistem nudi vozniku 4 načine nastavitve pogona (avtomatski način, športni način, način za sneg in blato ter način za sneg in blato z zaporo sredinskega diferenciala). Vitaro lahko poganja bencinski ali dizelski 1.6-litrski motor, medtem ko je izvedba Vitara S opremljena z izredno odzivnim, prožnim, močnim in varčnim 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem Boosterjet.