Toyota je na sejmu Japan Mobility Show v Tokiu predstavila koncept nove Corolle, ki prinaša najradikalnejšo prenovo v zgodovini modela. Svetovno najbolj prodajani avtomobil dobiva povsem novo platformo, zasnovano za več pogonskih sklopov – od klasičnega motorja z notranjim izgorevanjem do popolnoma električne različice.
Nova 13. generacija Corolle, ki naj bi na ceste zapeljala ob 60. obletnici modela leta 2026, izstopa z nižjo, širšo in bolj športno obliko. Toyota s tem nadaljuje svojo strategijo »multi-pathway«, ki namesto izključne osredotočenosti na baterijska vozila ponuja raznolike možnosti – hibridne, električne, bencinske in celo alternativne pogone na sintetična goriva ali vodik.
Nova arhitektura in dizajn
Konceptna Corolla razkriva vtični priključek pred sprednjim kolesom ter digitalne prikazovalnike stanja baterije ob vratih. Sprednji del brez klasične maske in pikselne svetlobne letve spominjajo na sodobne električne modele.
»Corolla je globalen avtomobil, zato mora izpolnjevati različne potrebe na različnih trgih,« je pojasnil glavni inženir Toru Fukushima. Poudaril je, da so glavne prioritete nove zasnove fleksibilnost pogona, več prostora v kabini in izboljšan videz.
Oblikovno Corolla sledi novemu Toyotinemu jeziku, z agresivno nagnjenim vetrobranskim steklom, nizkimi stranskimi okni in aerodinamično postavo, ki spominja na Priusa. Kljub podobnim zunanjim meram naj bi imela opazno večjo notranjost.
Novi motorji in pogonske možnosti
Pod motornim pokrovom bodo nameščeni kompaktnejši motorji nove generacije, ki so do 20 % manjši, a učinkovitejši in močnejši. Lahko delujejo na ogljično nevtralna goriva in se popolno dopolnjujejo z električnimi motorji v hibridnih sistemih. Med njimi sta 1,5-litrski motor (atmosferski ali turbo) ter 2,0-litrski turbo motor.
Zaradi manjših motorjev bo imela nova Corolla nižji pokrov motorja, krajše previse in več steklenih površin, kar dodatno poudarja športno, a prostorno zasnovo.
60 let avtomobilske ikone
Corolla je od leta 1966 prodana v več kot 55 milijonih primerkov in je prisotna v 150 državah. Lani je Toyota prodala 1,66 milijona vozil z imenom Corolla, največ na Kitajskem in v Severni Ameriki.
Z novo generacijo Toyota meri na nadaljnje vodilno mesto v segmentu kompaktnih vozil ter želi dokazati, da lahko Corolla ostane sinonim za zanesljivost in inovacijo tudi v dobi elektrifikacije.
























