Od svojega prvega lansiranja leta 2012 je ta športni terenec prepričal več kot 4,7 milijona kupcev po svetu. CX-5 je bila prva Mazda, ki je uvedla oblikovalski jezik Kodo in tehnologijo Skyactiv, zdaj pa se predstavlja v povsem prenovljeni različici, z ambicijo ohraniti ravnotežje med obliko, kakovostjo izdelave in vozno izkušnjo.
Prepoznavna, a z več značaja
Zunanjost nove CX-5 ostaja zvesto prepoznavna, a je bila v skladu s filozofijo Kaizen – nenehnega izboljševanja – temeljito prenovljena. Avto je zdaj nekoliko večji: meri 4,69 metra v dolžino (+11 cm), 1,86 v širino in 1,70 v višino, medosna razdalja pa znaša 2,82 metra (+12 cm). To se odraža v prostornejši notranjosti. Sprednji del odlikuje prenovljena svetlobna podpisna linija in kromirana letev med žarometi, zadek pa je bolj kompakten in poudarjen z napisom Mazda. Oblikovane blatnike dopolnjujejo platišča velikosti 17 ali 19 palcev, celoten videz pa deluje bolj čvrsto in uravnoteženo.
Notranjost: minimalizem in digitalizacija
Kabina prinaša občutno spremembo v zasnovi in tehnologiji. Mazda ohranja poudarek na kakovostnih materialih – osnovne različice imajo tekstilne prevleke, višje pa usnje Homura. Osrednji del armaturne plošče zavzema nov zaslon na dotik velikosti 12,9 ali 15,6 palca, ki je nadomestil večino fizičnih stikal. Sistem temelji na operacijskem sistemu Android Automotive, z integriranimi storitvami Google Maps, Gemini in Play. Pred voznikom se nahaja digitalna instrumentna plošča z diagonalo 10,25 palca, prenovljeni so tudi volanski gumbi za boljšo ergonomijo. Notranjost je prečiščena in sodobna, dodatno osvetljena z ambientalno osvetlitvijo v sedmih barvnih tonih. Praktičnost izboljšuje večji prtljažnik s prostornino od 583 do 2.019 litrov ter nižjim robom nakladanja (78 cm).
Pogon in prihodnost elektrifikacije
Pod pokrovom motorja novi model zamenjuje prejšnji 2,0-litrski blagi hibrid s 165 KM z 2,5-litrskim atmosferskim motorjem e-Skyactiv G, ki razvije 141 kW (192 KM) in 238 Nm navora, v kombinaciji z 24-voltnim blagim hibridnim sistemom. Na voljo sta pogon na sprednji kolesi ali štirikolesni pogon i-Activ AWD ter šeststopenjski samodejni menjalnik. Motor ima tudi sistem za izklop valjev, kar prispeva k manjši porabi (7,0–7,5 l/100 km) in emisijam CO₂ med 157 in 169 g/km.
Mazda za leto 2027 napoveduje še prihod različice s polnim hibridnim pogonom, ki bo temeljila na motorju Skyactiv-X in elektrificirani enoti lastnega razvoja. Nova CX-5 je na nekaterih večjih evropskih trgih že na voljo za naročila, začetna cena pa znaša 35.900 evrov.