Prodaja povsem električnega Porsche Taycana se je v letu 2024 prepolovila zaradi vrste odpoklicev in težav z garancijami. Porsche pričakuje, da bo prihod druge generacije modela Taycan (na sliki) obrnil ta trend. (PORSCHE)
Segment luksuznih limuzin v Evropi je v letu 2024 doživel strm padec prodaje, saj so se kupci odvrnili od nekoč priljubljenih povsem električnih modelov in se usmerili k vrhunskim SUV-jem.
Prodaja v tem segmentu – ki je tradicionalno veljal za vrhunec evropske avtomobilske odličnosti – se je do novembra zmanjšala za 32 odstotkov na 39.647 prodanih vozil, kažejo podatki raziskovalca trga Dataforce.
Prodaja modela Porsche Taycan se je v prvih enajstih mesecih zmanjšala za polovico na 8.763 vozil zaradi vrste odpoklicev in težav z garancijami.
Kljub temu je Taycan, kot povsem električni model, še vedno ohranil vodilno mesto v segmentu, saj je povpraševanje po njegovem najbližjem konkurentu, Mercedesu S-Class, upadlo za 32 odstotkov, kažejo podatki Dataforce.
Razen pri relativno novem modelu BMW i7 je povpraševanje po električnih modelih uveljavljenih prestižnih blagovnih znamk v letu 2024 močno upadlo. Prodaja športne limuzine Audi E-tron GT – sorodnega modela Porsche Taycanu – se je zmanjšala za 45 odstotkov, medtem ko je prodaja baterijsko gnane Mercedes EQS padla za 32 odstotkov (glej tabelo spodaj).
Vodilni modeli
Povpraševanje po vodilnih luksuznih limuzinah v Evropi je utrpelo velike padce pri ključnih električnih modelih (krepko).
Model | Prodaja v 11 mesecih | Sprememba glede na jan.–nov. 2023 |
---|---|---|
Porsche Taycan | 8.763 | −51 % |
Mercedes S-Class | 6.391 | −32 % |
Porsche Panamera | 4.950 | +3,9 % |
BMW 7 Series | 4.603 | +3,3 % |
Audi E-tron GT | 2.979 | −45 % |
Mercedes EQS | 2.420 | −31 % |
Audi A8, S8 | 2.382 | −32 % |
BMW i7 | 2.322 | +4,4 % |
Mercedes AMG GT | 1.221 | −41 % |
BMW 8 Series | 1.167 | −40 % |
Vir: Autonews/DataForce