Prodaja povsem električnega Porsche Taycana se je v letu 2024 prepolovila zaradi vrste odpoklicev in težav z garancijami. Porsche pričakuje, da bo prihod druge generacije modela Taycan (na sliki) obrnil ta trend. (PORSCHE)

Segment luksuznih limuzin v Evropi je v letu 2024 doživel strm padec prodaje, saj so se kupci odvrnili od nekoč priljubljenih povsem električnih modelov in se usmerili k vrhunskim SUV-jem.
Prodaja v tem segmentu – ki je tradicionalno veljal za vrhunec evropske avtomobilske odličnosti – se je do novembra zmanjšala za 32 odstotkov na 39.647 prodanih vozil, kažejo podatki raziskovalca trga Dataforce.

Prodaja modela Porsche Taycan se je v prvih enajstih mesecih zmanjšala za polovico na 8.763 vozil zaradi vrste odpoklicev in težav z garancijami.


Kljub temu je Taycan, kot povsem električni model, še vedno ohranil vodilno mesto v segmentu, saj je povpraševanje po njegovem najbližjem konkurentu, Mercedesu S-Class, upadlo za 32 odstotkov, kažejo podatki Dataforce.

Razen pri relativno novem modelu BMW i7 je povpraševanje po električnih modelih uveljavljenih prestižnih blagovnih znamk v letu 2024 močno upadlo. Prodaja športne limuzine Audi E-tron GT – sorodnega modela Porsche Taycanu – se je zmanjšala za 45 odstotkov, medtem ko je prodaja baterijsko gnane Mercedes EQS padla za 32 odstotkov (glej tabelo spodaj).

Vodilni modeli
Povpraševanje po vodilnih luksuznih limuzinah v Evropi je utrpelo velike padce pri ključnih električnih modelih (krepko).

Model Prodaja v 11 mesecih Sprememba glede na jan.–nov. 2023
Porsche Taycan 8.763 −51 %
Mercedes S-Class 6.391 −32 %
Porsche Panamera 4.950 +3,9 %
BMW 7 Series 4.603 +3,3 %
Audi E-tron GT 2.979 −45 %
Mercedes EQS 2.420 −31 %
Audi A8, S8 2.382 −32 %
BMW i7 2.322 +4,4 %
Mercedes AMG GT 1.221 −41 %
BMW 8 Series 1.167 −40 %

Vir: Autonews/DataForce