Amarok zadnje generacije v izvedbi Aventura z vrha ponudb je trenutno med najboljšimi, če ne najboljši pick-up ali poltovornjak na tržišču. Eleganten videz prednjega dela v slogu Tiguana in bogato opremljeno notranjostjo v usnju, ki bežno spominja na največjega volkswagnovega športnega terenca Tuarega, je že na prvi pogled več od predhodne generacije, ki smo ji lahko očitali le preslaboten motor. Zato je Amarok zdaj na voljo samo z novim,  sodobnim trilitrskim turbodizlom Euro 6, z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom 4Motion ter 20-palčnimi platišči.

 

Estetski vidik poudarjajo zatemnjena zadnja stekla in cevna stopnica iz inoxa s pohodno površino in LED osvetlitvijo. Z dolžino 5,32 m in širino 1,95 m se ponaša tudi z optimalnim razmerjem med dvojno kabino potniškega prostora, ki sprejme pet odraslih in kesonom prostornine evro palete, torej dober kompromis, ki predstavlja konkurenčno prednost, tako glede udobja, opreme, notranjega prostora in funkcionalnosti poltovornjaka.

 

Voznika in sopotnika, poleg usnja, sprejmeta udobna in izdatno nastavljiva sedeža in če sta standardne višine, je zadaj prostora še za tri. Voznik sedi višje kot v športnem terencu, kar pomeni, da ima dober pregled naprej, vzvratno pa si pomaga s kamero in Park pilotom. Potniška kabina je prostorna in zračna, armaturna plošča je oblikovana v slogu višjih limuzin te znamke, z bogatim večfunkcijskim volanom, dvo-področno klimatsko napravo in bogato ponudbo multimedijskih vsebin prav tako po zgledu modelov iz višjih razredov.

Odlično vidljivost naprej zagotavljajo bi-ksenonski žarometi z LED dnevnimi lučmi. Tudi uporabljeni materiali so visoke kakovosti in primerjava z največjim SUV-jem Tuaregom ni slučajna. Zvočna zaščita v mestni in primestni vožnji je za razred višja kot pri neposredni konkurenci, motor se komaj sliši, prestavljanje odličnega menjalnika prav tako komaj zaznavno. Pri hitrih premikih, ko tudi hitrost preseže 130 km/h, postane zaradi slabše aerodinamike na račun kesona glasnejši, če ni pokrit s prekrivnim rolojem, ki sodi v dodatno opremo.

Vzmetenje, mehko in udobno, ne ustvarja občutka tovornjaške togosti, kot pri nekaterih drugih, vendar postane z višanjem hitrosti nad 130 km/h prelahko in zdi se kot da za spoznanje poskakuje, če je keson prazen in nepokrit. To ni moteče, Amarok suvereno drži smer in ne dvomimo, tudi pri najvišji hitrosti 205 km/h. Zanesljivo in stabilno spelje tudi hitre ovinke, kljub mogoče malenkost večjemu nagibanju in dolžini kot pri športnem terencu. Športnost terenskega pick-upa potrjuje tudi pospešek 7,3 s od 0 – 100 km/h. Z vidika porabe je na avtocesti najbolj priporočljiva hitrost 110 km/h ob povprečju porabe pod 8 l/100 km/h. Nad 130 km/h smo že preko 9 l/100 km/h. Dovolj je torej le malo pazljivosti, da se v petih na cilj pripeljemo sproščeno in poceni.

 

Zasluga gre, seveda,  v veliki meri sodobnemu šestvaljnemu trilitrskemu turbodizlu 165 kW/225 KM z navorom 550 Nm že od 1.400 do 2.750 vrtljajev. Več kot zmogljiv in suveren, da brez morebitne zadrege zapelje z asfalta, kjer se avantura šele začne. Vhodni in izhodni kot, bočni naklon in če si poleg serijske elektronske zapore omislimo še mehansko zaporo diferenciala, ki na peščenih, zasneženih ali spolzkih tleh omogoča optimalen stik s podlago, je potem vse odvisno od nas oziroma voznika, koliko upa in koliko lahko tvega, ne glede na asistenčne sisteme in funkcije za pomoč pri speljevanju v klanec ali nenadzorovan spust ter terenski ABS in še kaj. Teren ni hec, moramo znati tudi uporabljati razpoložljivo terensko zasnovo Amaroka. Ker je končna cena z nekaj dodatne opreme hitro blizu 60 tisočakov ne bomo na slepo tvegali  praske poškodbe ali še kaj več.