Volkswagen še naprej povečuje hitrost preobrazbe v elektrifikaciji. Najnovejšim posodobitvam strojne in programske opreme za ID.3, ID.4 in ID pet zdaj sledi ID.7. Dolg skoraj 5 metrov in opremljen z najboljšimi udobjem je ID.7 Volkswagen, ki se uvršča v višji razred vozil srednje velikosti. Tukaj navdušuje z novim visoko učinkovitim pogonom, dolgimi dosegi, hitrim polnjenjem, velikodušnim prostorom, povsem novim visokotehnološkim konceptom notranjosti in visoko kakovostno opremo.

Novi električni pogonski motor je osrednji modul te učinkovite pogonske enote. Gre za najmočnejši električni pogonski motor z največjim navorom v modelu Volkswagen ID doslej. Litij-ionska baterija, ki se nahaja v sendvič tleh, je odgovorna za oskrbo z energijo v ID.7. Na krovu začetne različice ID.7 Pro baterija ponuja neto vsebnost energije 77 kWh.

ID.7 Pro z baterijo 77 kWh poudarja svojo prednost voženj na dolge razdalje s kombinirano porabo WLTP od 16,3 do 14,1 kWh na 100 km in teoretičnim dosegom do 621 km, ob sicer zmerni vožnji okrog 100 km/h. S sorazmernim dvigom hitrosti nad omejeno na avtocesti ali malenkost čez rob se dviga tudi poraba 24,5 kWh in več, kar vseeno ni veliko. Gre namreč za petvratno limuzino, dolgo skoraj pet metrov, ki se s svojim prostornim in tehnološko naprednim notranjim prostorom ter zmogljivim pogonom predstavlja kot resen konkurent v segmentu električnih vozil. Svetel notranji prostor, tiha, sproščena in pregledna vožnja znajo navdušiti v vseh elementih, ne samo na avtocesti. S tem se bodo hočeš nočeš strinjali tudi skeptiki električne mobilnosti.

ID.7 navdušuje z elegantnim, a hkrati minimalističnim dizajnom. Njegova aerodinamika je izjemno učinkovita, kar dokazuje tudi koeficient zračnega upora (Cd), ki znaša le 0,23. Ta nizka vrednost prispeva k boljšemu izkoristku baterije in večji učinkovitosti vozila na dolgih razdaljah. LED matrični žarometi so del serijske opreme in ne služijo zgolj estetski funkciji, ampak so tudi tehnološko dovršeni – njihova sposobnost ustvarjanja stožcev senc omogoča osvetljevanje cestišča brez slepljenja nasproti vozečih vozil, kar izboljša varnost pri nočni vožnji.

Kljub svoji dolžini se ID.7 ponaša z gladkimi linijami, ki potekajo po boku, medtem ko zadek zaključuje velik LED pas, ki povezuje zadnje žaromete. Ti detajli dajejo vozilu moderen, a hkrati prestižen videz, kar ustreza njegovemu položaju v višjem avtomobilskem razredu.

Pod pokrovom ID.7 se skriva najmočnejši električni motor v Volkswagnovi družini ID doslej. Motor z 210 kW/286 KM in pogonom na zadnja kolesa ponuja pospeške od 0 do 100 km/h v zgolj 6,5 sekunde, kar je zelo solidno za tovrstno veliko limuzino. Vozilo poganja litij-ionska baterija s kapaciteto 77 kWh, ki omogoča uradni doseg do 620 km po standardu WLTP, kar je nadpovprečno za ta razred. Serijska oprema vključuje tudi 11 kW polnjenje na izmeničnem toku (AC) in hitro polnjenje do 175 kW na enosmernem toku (DC), kar omogoča polnjenje od 10 % do 80 % v približno 28 minutah – idealno za dolge poti.

Prav tako je pomembno poudariti, da tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje (ACC) pripomore k udobni vožnji na avtocesti, saj sistem samodejno prilagaja hitrost glede na vozila pred vami.

 

Notranjost ID.7 je resnično impresivna in natančno zasnovana, da nudi vrhunsko udobje in funkcionalnost. Armaturna plošča je minimalistična, vendar izjemno funkcionalna. Ključne informacije, kot so hitrost, stanje baterije in navigacijska navodila, so prikazane na head-up zaslonu s tehnologijo obogatene resničnosti (AI), ki je del serijske opreme. Ta napreden sistem omogoča bolj osredotočeno vožnjo, saj vozniku ni potrebno odmikati pogleda s cestišča, kar izboljša varnost in udobje vožnje.

Velik 15-palčni multimedijski zaslon omogoča intuitivno upravljanje s številnimi funkcijami, vključno z navigacijskim sistemom, ki je prav tako del serijske opreme. Poleg tega so na voljo napredne funkcije, kot je 3-conska klimatska naprava, ki omogoča prilagajanje temperature za različne predele vozila, kar še dodatno povečuje udobje za vse potnike.

 

Kabina je prostorna in udobna. Sprednji sedeži so ne le športnega videza, ampak tudi zelo udobni, z možnostjo ogrevanja, kar je del serijske opreme. Poleg tega je ogrevan večfunkcijski volan, ki omogoča enostavno upravljanje funkcij na dotik, nepogrešljiv v hladnejših mesecih. Zadnji potniki imajo na voljo veliko prostora za noge in ramena, kar še dodatno poudarja luksuzno plat tega vozila.

Kot velika limuzina, je Volkswagen ID.7 zasnovan tako, da zagotavlja obilo prostora za potnike in prtljago. Prtljažnik ima kapaciteto 532 litrov, kar je dovolj za večino vsakodnevnih potreb, ko pa zložite zadnje sedeže, se prostor poveča na 1.586 litrov. Dodatno priročnost ponujajo motorizirana prtljažna vrata, ki omogočajo enostaven dostop. Edina pomanjkljivost je pomanjkanje dodatnega prostora na sprednji strani, kjer bi lahko shranili polnilne kable, saj je prostor v tem primeru omejen le na prtljažnik.

Poleg tega je ID.7 opremljen z inovativnim brezžično ogrevanim vetrobranskim steklom, ki ne le izboljšuje vidljivost v hladnih dneh, temveč zagotavlja tudi toplotno in zvočno izolacijo, kar še dodatno povečuje udobje v kabini.

Volkswagen ID.7 je bogato opremljen z varnostnimi funkcijami, ki omogočajo varno in sproščeno vožnjo. Asistenca Side Assist omogoča varno menjavo voznega pasu, saj zaznava vozila v mrtvem kotu in pomaga preprečiti trčenje. Poleg tega je serijska oprema opremljena s sistemom Front Assist, ki spremlja promet pred vozilom in pomaga preprečevati trčenja, še posebej v mestnih prometnih razmerah.

Za pomoč pri parkiranju pa skrbi kamera za vzvratno vožnjo, ki omogoča jasen pregled nad dogajanjem za vozilom, kar olajša parkiranje in manevriranje v ozkih prostorih.

Kljub številnim naprednim funkcijam in tehnologiji pa ni vse brezhibno. Zavorni pedal se zdi nekoliko mehkejši, kar vozniku ne daje takojšnje povratne informacije, še posebej pri manjših hitrostih. Poleg tega ID.7 nima funkcije “enega pedala”, ki bi omogočala upočasnjevanje z zgolj sprostitvijo plina, kar je značilno za veliko drugih električnih vozil in bi lahko še izboljšalo izkušnjo vožnje.

Volkswagen ID.7 predstavlja zagotovo pomemben korak naprej za Volkswagnovo električno floto. Gre za vozilo, ki navduši z zmogljivostjo, udobjem in tehnološko naprednostjo, hkrati pa ohranja dovolj uporabnosti za vsakodnevno uporabo. Njegova dolga avtonomija, prostorna in tehnološko napredna notranjost ter napredni varnostni sistemi ga postavljajo v sam vrh segmenta električnih limuzin. Kljub manjšim pomanjkljivostim, kot sta manj prepričljiv zavorni pedal in nekoliko zapleten nadzor klimatske naprave, je ID.7 vsestransko izjemno vozilo. (T+F: BL)

ID.7 Pro | Tehnični podatki

Motor:   ID.7 Pro 210 kW Elektro – Najvišja hitrost km/h 180 – Največja moč kW / KM 210 / 286 – Oblika karoserije – Klasična limuzina – Vrata 4 – Največja moč elektromotorja (največja uporabna moč) 210 / 286 kW / KM – Menjalnik avtomatski – Najvišja hitrost 180 km/h – Pogon zadaj – Največja nazivna moč električnega pogonskega sklopa (največja moč, ki jo je mogoče priklicati za največ 30 sekund) 89 / 121 (kW / KM) – Menjalnik avtomatski – Doseg, kombinirano 618 km – Cena testnega vozila je 70.368 EUR (-) 2000EUR akcijska ponudba (-) 3000 EUR bon za financiranje – 65.368 EUR, dodatno se lahko uveljavlja subvencija pri EKO skladu.