Volkswagen bo svojo glavno tovarno v Wolfsburgu od leta 2027 postopno preusmeril iz proizvodnje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem v izključno električna vozila. Prehodno obdobje bo najverjetneje prineslo uvedbo štiridnevnega delovnega tedna, je zaposlenim sporočila predsednica sveta delavcev Daniela Cavallo.
Kot je pojasnila na zboru zaposlenih 3. junija, je sindikatom uspelo dogovoriti minimalno izkoriščenost kapacitet v tem obdobju, a je hkrati zaposlene pozvala, naj že zdaj sprejemajo dodatne izmene, da bi ublažili prihodnje zmanjšanje obsega dela.
»Na prehodno obdobje se moramo pripraviti vnaprej. Od leta 2027 dalje je začasni štiridnevni delovni teden povsem realna možnost,« je dejala Cavallo.
Zaposlenim je zagotovila, da bo prihodnost tovarne varnejša zaradi načrtovane proizvodnje električne različice Golfa in električnega naslednika modela T-Roc do konca desetletja. Pri tem je opozorila na konstanten padec povpraševanja po klasičnem Golfu z motorjem z notranjim izgorevanjem. Po podatkih sveta delavcev, ki jih je pridobil Reuters, je proizvodnja Golfa – večinoma skoncentrirana v Wolfsburgu – z več kot milijona vozil leta 2015 padla na 300.000 v letu 2024. Letos naj bi proizvedli le še okoli 250.000 vozil.
»Trend je neizprosen. Golf bo moral slej ko prej v Mehiko. Če ne, bo naša tovarna obtičala povsem na dnu teh statistik,« je dejala Cavallo, njene izjave pa so bile objavljene tudi na interni spletni strani podjetja.
Kadrovski direktor Volkswagna Gunnar Kilian je zaposlenim potrdil, da je načrt zmanjšanja števila zaposlenih v Nemčiji za 35.000 do leta 2030 v teku. Po njegovih besedah je že več kot 20.000 zaposlenih sklenilo dogovore o predčasnem prenehanju delovnega razmerja.
»Z vidnim napredkom pri zniževanju stroškov proizvodnje v Wolfsburgu in s socialno odgovornimi kadrovskimi rešitvami na šestih nemških lokacijah skupine Volkswagen pospešujemo preobrazbo,« je dejal Kilian.
Finančni direktor znamke VW David Powels je poudaril, da se mora podjetje resno spoprijeti s prekomernimi naložbami, nizko dobičkonosnostjo električnih vozil in previsokimi pragovi rentabilnosti.
Skupina Volkswagen sicer zmanjšuje proizvodne zmogljivosti in število zaposlenih v Nemčiji zaradi naraščajočih stroškov, šibkejšega povpraševanja v Evropi in rasti konkurence iz Kitajske. V decembru so vodstvo znamke in predstavniki zaposlenih sklenili dogovor o zmanjšanju nemških proizvodnih kapacitet za več kot 700.000 enot in zmanjšanju števila delovnih mest za 35.000 do konca desetletja.
Zmanjševanje kadrov in stroškov trenutno izvajata tudi sestrski znamki Audi in Porsche.(ANEurope)