Volvo tako kompaktnega športnega terenca še ni imel. Dizajn s preprostimi funkcijami, minimalen zunaj in znotraj, predstavlja eno od osnovnih značilnosti tega novega električnega vozila. Moč in udobje za volanom v digitalni obliki deluje kot rdeča nit celotne uporabe tega že na prvi videz privlačnega EX30, z oblikovno obetavnim prednjim delom in odrezanim zadkom. Volvo EX30 se zdi kot najbolj jasen manifest prihodnosti skandinavske znamke. Električni, povezljivi, na prvi pogled strogo osnovni, kompaktni, s kakovostnimi zaključki in športnimi zmogljivostmi po želji.

Ena izmed petih tem osvetlitve in zvoka pričara skandinavski ambient. Praktične rešitve za shranjevanje in vsestranski prtljažnik pa poskrbijo za priročnost in udobje. Po navdihu narave so pri Volvu oblikovali štiri notranjosti za EX30. Združujejo estetsko barvno usklajeno oblazinjenje in dekorativne elemente iz obnovljivih in recikliranih materialov, kar voznik in potniki zaznajo že ob vstopu v potniški prostor. Preseneti tudi občutek zračnosti notranjega prostora, ki ga ustvarja odsotnost sredinskega tunela (pretvorjen v totem modularnosti, z izvlečnimi držali za skodelice in velikimi predali z dvojnim dnom).

V imenu trajnosti se reciklirani materiali pogosto uporabljajo za oblazinjenje, rešitev, ki jo je Volvo poudaril z ohranjanjem grobe končne obdelave nekaterih komponent. Slog je enak kot vedno: minimalističen, a tako reprezentativen za skandinavsko filozofijo, da ga zaznamo skoraj samoumevno. In glede na pokrit cenovni razred, daleč od današnjih premium (in celo splošnih) standardov, je takšna notranjost vsekakor vredna omembe. Materiali prihajajo v dekoracijo iz odpadnih snovi. Pri približno 30 odstotkih dekorativnih delov je uporabljena reciklirana plastika, reciklirane in obnovljive pa so tudi površine.Z uporabo obnovljivih in recikliranih materialov na nov način in minimalističen pristop k oblikovanju ima EX30, kot zagotavljajo pri Volvu, najmanjši ogljični odtis med vsemi njihovimi vozili doslej. Po njihovih zagotovilih je mogoče reciklirati približno 25 odstotkov vsega aluminija ter 17 odstotkov vsega jekla in plastike, ki so uporabljeni v EX30.

EX30 smo preizkusili v dveh različicah Ultra: enomotorni različici z 272 KM in Twin Motor Performance s 428 KM, obe z baterijo 69 kWh. Različica z dvema motorjema navduši s svojo zmogljivostjo in divjim pospeševanjem, medtem ko enomotorni EX30 izstopa po pripravljenosti in učinkovitosti v mestu. Pa ne samo to: celo na avtocestnih vožnjah se je z vznemirljivim napredovanjem izkazalo, da je en motor izpolnil pričakovanja.

Za volanom bodo višji potniki morda imeli nekaj težav pri iskanju udobnega položaja za vožnjo, glede na to, da je sedež nekaj centimetrov od tal, a ko je naslonjalo-sedež-volan trikoten, postanejo faze mestne in zunajmestne vožnje neverjetno preproste in zadovoljujoče. Zahvaljujoč mehkemu in učinkovitemu vzmetenju, ki pa ga bomo preizkusili, ko bo šlo skozi roke testnega centra. Enako velja za akustično udobje, ki se mi je zdelo zelo visoko, tako da je potniški prostor skoraj popolnoma izoliralo od zunanjega hrupa.

Del izvenmestne vožnje namenjamo Twin Motorju – različici, ki,praktično pospeši od 0 do 100 km/h v 3,6 sekunde hitreje kot Porsche 911 Carrera S. Tai potrebuje 3,7 sekunde – in izkoriščamo praktično vseh 428 KM pogonskega sklopa, sestavljenega iz motorja s 115 kW spredaj in 200 kW zadaj. Tisti spredaj se vklopi šele, ko voznik pritisne na plin, medtem ko je v mirnejših voznih razmerah oprijem le zadaj.

Pri Volvu EX30 je bilo odločeno, da se dovoli aktiviranje načina “AWD Performance”, ki dejansko zagotavlja stalni štirikolesni pogon, torej z vedno vključenima motorjema. Skozi ovinke je hiter, a vzmetenje in nastavitev podvozja (poleg mase slabih 2000 kg) ne poženeta dirkanja. Primarna lastnost tega avtomobila je udobje, kar je glede na namen uporabe takšnega avtomobila dobro. Za nabavno ceno (glede na današnja tržna merila razmeroma nizko) bi se lahko skrivala skromna opremljenost, a temu ni tako.

Dobro opremljen že od začetka. Seznam standardne opreme je dolg: samodejno zaviranje v sili, nadzor temnih ovinkov, parkirne kamere, 12,3-palčni infotainment, prilagodljivi tempomat, sprednji in zadnji LED žarometi, brezžično polnjenje za pametne telefone in še veliko več. Cena testnega modela EX30 Twin Motor Performance Ultra je 57.047,23 €.  Cena dodatne opreme znaša 2.586,40 €, Onyx Black barva 1.024,80 €. (T+F:BL)

TEHNIČNI PODATKI: Pogonski sklop: Twin motor – Pogon: elektrika – Moč: 315kWh/428 KM – Vrsta pogona AWD – Vrsta menjalnika: samodejni menjalnik – Pospešek (od 0 – 100 km/h) 3,6 s – Največji navor 543 Nm – Največja hitrost 180 km/h – doseg(kombiniran) do 450 kilometrov – Poraba(skupna poraba električne energije (WLTP) 17.5 kWh/100 km – Emisije CO2: 0 g/km.

Zunanjost – Višina 1 550 mm – Širina 1 838 mm – Dolžina 4 233 mm – Širina vklj. z ogledali 2 032 mm – Širina (z zloženima ogledaloma) 1 940 mm – Medosna razdalja – 2 650 mm – Prostornina prtljažnega prostora do 318 l – Prostornina prtljažnega prostora spredaj 7 l