Avtonomni robotaksiji so na poti, da postanejo glavni vir mobilnosti v Evropi, kar potrjujejo vodilni avtomobilski direktorji. Hyundai in Rimac že razvijata rešitve, ki naj bi bistveno spremenile način, kako se ljudje premikajo po mestih.
Hyundai je že predstavil model Ioniq 5 kot robotaxi v Las Vegasu v sodelovanju z Aptivom, Uberjem, Lyftom in specialistom za avtonomno vožnjo Motional. Michael Cole, generalni direktor Hyundai Europe, je napovedal širitev te storitve na druga mesta v ZDA v prihodnjih letih.
Rimac Automobili, pod vodstvom ustanovitelja Mate Rimca, razvija dvosedežni robotaxi Verne, ki bo deloval na platformi Mobileye Drive in bo omogočal vožnjo 4. stopnje avtonomije. Po začetku v Zagrebu leta 2026 se bo storitev razširila na Nemčijo in Združeno kraljestvo. Raziskava Rimca je pokazala, da je 90% voženj s taksijem opravljenih z enim ali dvema osebama, zato je Verne zasnovan kot dvosedežnik.
Thomas Mueller, izvršni podpredsednik za raziskave in razvoj pri Audiju, poudarja, da so avtonomni robotaksiji že uspešno operativni v več kitajskih mestih. Vendar pa predpisi ostajajo glavna ovira za širšo implementacijo v Evropi. Audi načrtuje uporabo platforme SSP (Scalable Systems Platform) koncerna Volkswagen za podporo avtomatizirane vožnje 4. stopnje.
Renault se osredotoča na razvoj avtonomnih avtobusov v sodelovanju s kitajskim podjetjem WeRide. Cilj je doseči raven 4 avtonomije, kjer vozila lahko delujejo v določenih pogojih brez potrebe po človeškem nadzoru.
Audi in Hyundai si prizadevata za razvoj programsko definiranih vozil. Audi je ustanovil vozlišče SDV za razvoj novih konceptov vozil, medtem ko je Hyundai že začel ponujati posodobitve po zraku in razširjeno povezljivost. Hyundai Connected Mobility bo pomagal pri prehodu na pametne mobilnostne rešitve, kot so plačevanje v avtomobilu in pametno polnjenje od vozila do omrežja.
Ti napredki kažejo na hitre spremembe v avtomobilski industriji, kjer avtonomna vožnja in programsko definirana vozila postajajo vse bolj realnost, kljub regulativnim izzivom, s katerimi se proizvajalci soočajo.