Električna tehnologija je sprostila okvirje oblikovanja vozil, kar je omogočilo nastanek nekaterih izjemno inovativnih modelov.
Z električnimi motorji, ki so veliko manjši in učinkovitejši od bencinskih različic, to omogoča tudi povsem nov val simpatičnih ultra majhnih vozil.
Oglejmo si nekaj najbolj norih mikro predlogov električnih vozil.
Dogood
Dogood Zero, ki obljublja več prostora v notranjosti kot Lamborghini in večji električni doseg kot hibrid Ferrari 296 GTB, je nenavaden in srčkan električni štirikolesnik, zasnovan tako, da nadomesti vaše e-kolo ali moped.
Ker je tako ozek, se lahko stisne med stebri, zaradi česar je idealno vozilo za vožnjo po mestu.
Luvly 0
0, ki ga je zasnovalo in izdelalo švedsko podjetje Luvly – Light Urban Vehicles – je kompaktni štirikolesnik, ki je bil razvit za uporabo sendvič kompozitnega podvozja. Ne samo, da je šasija cenejša za proizvodnjo, temveč omogoča tudi, da se stroji pošiljajo v posameznih kosih v ploskem slogu, nato pa se sestavijo bližje kupcu.
Kompaktni štirikolesnik ima zamenljive baterije, ima največjo hitrost 56 mph in ponuja doseg do 62 milj.
Luvly trdi, da njegova mikro električna vozila porabijo do 80 odstotkov manj energije kot konvekcijsko električno vozilo in znatno prihranijo pri stroških prevoza. To je zato, ker jih je mogoče poslati v ploskem slogu, kar omogoča, da se več strojev potisne v ladijski zabojnik, preden se montaža izvede lokalno.
Evetta EV
Evetta, ki jo je navdihnil klasični avtomobil z mehurčki Isette, naj bi zajela bistvo izvirnega mikroavtomobila, ki je prišel na sceno v 1950-ih – vendar z električnim pogonskim sklopom.
Reinkarnacija Isetta, ki meri 2500 mm in širine 1500 mm, je skoraj enaka prvotnemu modelu, zahvaljujoč majhnim razmerjem pa jo je mogoče parkirati v delčku parkirnega prostora.
Evetta, ki jo je razvilo nemško podjetje Electricbrands, ima doseg do 124 milj in lahko doseže največjo hitrost 56 mph.
Ami je bil zasnovan kot alternativa skuterjem in mopedom in je bil zasnovan z mislijo na cenovno dostopnost – ena od vrat so zadaj izdelana tako, da so plošče enake na obeh straneh avtomobila. Tudi odbijači so enaki, da prihranijo denar.
Še bolje, Ami je za marsikoga poseben užitek na cesti. Položaj za vožnjo je dober in s toliko okni je pogled navzven odličen. Njegov elektromotor zagotavlja takojšen navor, krmiljenje pa je lahkotno in odzivno.
Squad Solar City Car
Z namenom osvetliti svet majhnih električnih vozil, lahko avtomobil Squad Solar City – kot že ime pove – polni sonce.
Tekmec Citroena Ami, ki ga je razvilo nizozemsko podjetje Squad Mobility, ima največjo hitrost 45 km/h in ga poganjajo štiri baterije 1,6 kWh, ki mu pomagajo doseči doseg 62 milj.
Mullen
Škatlasto dostavno vozilo ima kratko medosno razdaljo 2438 mm in težo praznega vozila le 795 kg. Poganja ga 16,5 kWh baterija, ki ponuja doseg približno 124 milj, pri čemer električni motor I-Go s 34 kW pomaga doseči največjo hitrost 62 mph.
Mullen pravi, da je I-Go homologiran in certificiran po standardih EU in je v prodaji v različnih državah, vključno z Združenim kraljestvom.
Mullen I-Go
Mullen I-Go, zasnovan posebej za dostavo zadnjega kilometra v evropskih mestih. Prihaja iz kalifornijskega podjetja Mullen Automotive.
Microlino
Na voljo so baterije na voljo: 6 kWh, 10,5 kWh in 14 kWh, ki ponujajo doseg 56, 110 in 143 milj. Impresivna statistika za majhen štirikolesnik.
Kot mnogi tukajšnji stroji tudi Microlino zavzema le tretjino povprečnega parkirnega prostora in tako kot mikroavtomobili iz 1950-ih ima nenavadna sprednja vrata.
Microlino 2.0
Microlino 2.0 je še en EV predlog Isette, ki pa ga je izdelal eden od pionirjev mobilnosti Swizz, Micro.
Microlino je zgrajen v skladu s predpisi o vozilih L7e, pri čemer EV v retro slogu uporablja motor 12.5 kW, ki omogoča čas od 0 do 31 mph v petih sekundah in največjo hitrost 90 km/h. Ima celo športni način.
Carver
Obstajata dve različici Carver EV: model S +, ki ima največjo hitrost 50 mph, in Carver R +, ki doseže 28 mph. Oba imata doseg 80 milj.
S Carver Electric, zasnovanim za mestno rabo, podjetje ponuja tudi tovorno različico za dostavo v zadnjem kilometru, ki ponuja 500 litrov prostora za shranjevanje.
Carver Electric je zasnovan tako, da je vožnja po mestu tako enostavna kot vožnja s skuterjem ali mopedom. Trikolesni dvosedežnik je zasnovan tako, da se nagiba, ko vozi okoli ovinkov.
S širino enega metra je Carver namenjen trgu urbane mobilnosti, vendar njegovo dodatno zadnje kolo obljublja večjo stabilnost in nadzor v primerjavi z dvokolesnim vozilom.
Freze Froggy EV Beachstar
Freze Froggy EV, ki ga je izdelal latvijski strokovnjak za oklepna vozila in temelji na kitajskem mestnem avtomobilu Wuling Hongguang Mini EV. Froggy je nori dvosedežnik z mehko streho.
Froggy naj bi uporabljal 20kW elektromotor, ki mu bo omogočil potovanje do največje hitrosti 100 km/h in ponudil doseg 105 milj.
Namesto da bi prenesli štirisedežno razporeditev iz standardnega avtomobila, ima Beachstar konfiguracijo z dvema sedežema. To je zato, ker oblikovalci podjetja pravijo, da “roadsterji niso šolski avtobusi”.
ElectraMeccanica Solo EV
Električni trikolesnik kanadskega podjetja je opremljen z baterijo 17,4 kWh, ki mu pomaga doseči doseg 100 milj in lahko doseže hitrost do 80 mph.
ElectraMeccanica Solo EV je prav tako trikolesnik. Enosedežni model je namenjen mestni in medmestni uporabi, z različico Solo EV Cargo, ki je zasnovana posebej za dostavo zadnjega kilometra v mestih.