Ford Focus, eden najbolj prepoznavnih in prodajanih kompaktnih avtomobilov v Evropi, bo novembra 2025 uradno zapustil proizvodnjo. Ford je potrdil, da bo zadnji Focus izdelan v tovarni Saarlouis v Nemčiji, kjer se po 27 letih in več kot 12 milijonih prodanih vozil zaključuje pomembno poglavje avtomobilske industrije.

Zakaj Ford ukinja Focusa?

Zadnji Ford Focus bo tovarno Saarlouis zapustil sredi novembra 2025. Odločitev je bila sprejeta že leta 2022, ko je Ford načrtoval pospešeno elektrifikacijo svoje evropske ponudbe. Takrat je podjetje predvidevalo, da bosta električna SUV-modela Ford Explorer EV in Ford Capri EV prevzela vlogo, ki jo je do zdaj imel Focus.

Toda trg električnih vozil v Evropi raste počasneje od pričakovanj, zato je ukinitev Focusa pustila Ford brez ključnega modela v srednjem, kompaktnem segmentu. To je segment, kjer je Focus več let sodil med prodajne rekorderje.

Kaj se bo zgodilo s tovarno Saarlouis?

Tudi po koncu proizvodnje bo Ford Saarlouis ohranil v delovanju.
Od 4.500 zaposlenih jih bo približno 1.000 ostalo v podjetju, kjer bodo opravljali storitve za druge Fordove globalne lokacije – skladno z dogovorom s sindikatom IG Metall. Tovarna bo po trenutnih načrtih delovala vsaj do leta 2032, čeprav nov model tam ne bo nastajal.

Naslednik Ford Focusa: crossover leta 2027

Ford bo pravega naslednika Focusa predstavil šele leta 2027. Namesto klasične kombilimuzine bo novi model kompaktni crossover, zasnovan na platformi C2, ki jo uporablja tudi Ford Kuga. Novi model bo na voljo kot hibrid in električni avtomobil, s čimer Ford cilja na rast v segmentu, ki v Evropi beleži najhitrejšo širitev.

Proizvodnja novega crossoverja bo potekala v Fordovi tovarni Valencia v Španiji, ne več v Nemčiji.

Konec Focusa sledi koncu Fieste – prodaja v Evropi močno padla

Ukinitev Focusa in pred dvema letoma tudi Fieste je za Forda velika strateška izguba. V Evropi je Ford v segmentu cenovno dostopnih modelov zdaj odvisen predvsem od Ford Pume.

Posledice so vidne v statistiki: leta 2015 je bil Ford drugi največji prodajalec avtomobilov v Evropi, Danes je padel na 12. mesto, z izgubo polovice tržnega deleža (podatki ACEA).

Ford verjame, da bo nove modele – vključno z naslednikom Focusa – predstavil pravočasno za ponovni zagon evropske prodaje leta 2027.

Konec legende kompkatnega razreda

Ford Focus je bil od svojega debija leta 1998 eden najbolj priljubljenih kompaktnih avtomobilov v Evropi, znan po voznih lastnostih, praktičnosti in dostopni ceni. Z zaprtjem proizvodnje v Saarlouisnu se zaključuje era, ki jo bo Ford poskušal ponovno oživiti z novim, elektrificiranim crossoverjem.