Legendarna Alfa Romeo Giulietta, ki bo letos dopolnila 70 let – »la fidanzata d’Italia« (‘zaročenka italijanov’) par excellence – je model, ki se je zapisal v zgodovino avtomobilizma in še danes predstavlja posebno merilo za ljubitelje športnih kupejev z vsega sveta. svet. V zgodnjih petdesetih letih prejšnjega stoletja, potem ko je pred kratkim osvojila dve zaporedni prvenstvi F1 z Alfetto, ki jo je najprej vozil Farina, nato pa Fangio v letih 1950 in 1951, je znamka s sedežem v Milanu želela izdelati model, ki bi lahko ohranil obseg proizvodnje in pritegnil širšo, manj elitno občinstvo, ne da bi izdali glavne značilnosti, zaradi katerih je Alfa Romeo že dosegla tak uspeh: slog, zmogljivost in zanesljivost.
Ko so v Alfa Romeo Centro Stile dobili naročilo se nemudoma lotili dela in predlogov ni manjkalo. Kakorkoli že, zmagovalnega kandidata je v studiu Bertone razvil neprekosljivi Franco Scaglione, isti oblikovalec kot skoraj sodobna »2000 Sportiva«, kasnejša »Giulietta Sprint Speciale« in čudoviti »33 Stradale« iz leta 1967. Rezultat je bil nizek avto z izjemno preprostimi in čistimi boki, medtem ko je zadek – z močno nagnjenim zaokroženim zadnjim steklom – vseboval dve stranski „plavuti“, ki sta v celoto vnesli dinamiko:
Giulietta je ustvarila vtis tudi na mestu. Za osebje Alfa Romeo je bila v trenutku »ljubezen na prvi pogled«. Dva tedna pred uradno predstavitvijo je bila na dvorišču tovarne v Portellu organizirana predpremiera za poznavalce in predstavnike oblasti: dva igralca sta skočila iz helikopterja, oblečena v Shakespearova Romea in … Julijo.
Kupe je doživel uradno premiero 21. aprila 1954 na avtomobilskem salonu v Torinu, samo v različici coupé, kar je bil nenavaden pojav v tistem času, saj je bila za Italijane limuzinska različica vedno na prvem mestu. Giulietta Sprint je takoj v prvih dneh avtomobilskega salona zbrala okoli 2000 naročil, kar je bilo za tisti čas ogromno.
Alfa Romeo je tako vstopila na novo tekmovalno prizorišče, visokozmogljivih kompaktnih kupejev, in postavila nove tehnične standarde in standarde zmogljivosti, ki jo postavljajo lige pred tekmece. Giuliettin motor je bil 1,3-litrski štirivaljnik z dvojno odmično gredjo (rešitev, izposojena pri dirkanju), v celoti izdelan iz aluminija, ki temelji na aeronavtiki, področju, na katerem je Alfa Romeo že dolgo merilo odličnosti. Avto je pognal do najvišje hitrosti približno 170 km/h, kar je bila takrat zelo visoka hitrost. V svoji različici “Veloce” je Sprint zmagal tudi v svojem razredu na dirki 1000 Miglia leta 1956 ter nešteto zmag na stezah in cestah po vsem svetu.
Giulietta Sprint je bila eden prvih avtomobilov, ki je prevzel žensko ime, in je hitro osvojil javnost, zlasti srednji in višji srednji razred, ki je v njem videl simbol tega, kar je postalo znano kot italijanski ‘ gospodarski razcvet.« Ko je 100.001. limuzina Giulietta zapeljala s proizvodnih trakov v tovarni Portello, je Giulietta Masina (muza Federica Fellinija) osebno proslavila ta pomemben mejnik v proizvodnji; bil je prvi model proizvajalca avtomobilov iz Milana, ki je dosegel šestmestno številko.
Sprintu se je kmalu pridružilo več drugih različic, kot so limuzina, legendarni Spider, ki je postal tako uspešen v ZDA, in Giulietta SZ s svojim ‘prisekanim repom’: od leta 1954 do 1965 je bilo izdelanih 177.690 modelov Giuliette v vseh različicah, kar govori o uspehu in privlačnosti tega modela predvsem med največjimi ljubitelji in zbiratelji še danes.