Možnost uvedbe dodatnih ameriških carin na evropske izdelke bi lahko vplivala na prihodke avtomobilskega proizvajalca Lamborghini, je opozoril izvršni direktor Stephan Winkelmann. Kljub krčenju trga luksuznih avtomobilov je italijanska znamka, ki deluje pod okriljem koncerna Volkswagen Group, lani zabeležila izjemne poslovne rezultate.
Po podatkih, objavljenih 20. marca, so Lamborghini-jevi prihodki v letu 2023 zrasli za 16 odstotkov in dosegli 3,09 milijarde evrov (3,31 milijarde dolarjev). Poslovni dobiček podjetja se je povečal za 15,5 odstotka na 835 milijonov evrov, kar je prvič v zgodovini podjetja preseglo mejo 800 milijonov evrov.
Winkelmann je izpostavil, da ima Lamborghini trenutno naročila za prihodnjih 18 mesecev, pri čemer je ključni cilj podjetja ohraniti to stabilnost in zagotavljati “nadzorovano rast” v prihodnjih letih. Morebitne ameriške carine bi namreč lahko dodatno zaostrile razmere na že tako zahtevnem trgu luksuznih avtomobilov.
V letu 2023 je Lamborghini prodal rekordnih 10.687 vozil, pri čemer jih je bilo približno 3.000 prodanih v Združenih državah, ki so njegov največji posamični trg.
Na vprašanje, ali bi lahko podjetje morebitne dodatne carine preneslo na kupce v ZDA, ne da bi pri tem ogrozilo svojo dobičkonosnost, je Winkelmann odgovoril, da obstaja “sladka točka” pri cenovni politiki.
“Če to točko presežemo, se prodaja zmanjša – to je dejstvo,” je dejal Winkelmann. “Pozorno moramo spremljati, kako se bodo odzvali naši konkurenti in ameriški kupci, a tveganje za upad prodaje zagotovo obstaja.”
Izvršni direktor je dodal, da se je trg luksuznih avtomobilov lani skrčil za 10 odstotkov v primerjavi z letom 2023.
“Naš občutek je, da je obdobje po COVID-19, ko je povpraševanje skokovito naraslo, končano,” je dejal Winkelmann. “Takšna nenadna rast je bila nepričakovana, vendar smo vedeli, da ne more trajati večno. Zlasti kitajski trg luksuznih avtomobilov je doživel upad, zato se naš trg zdaj stabilizira.”
Uspešna rast Lamborghinija je bila spremljana tudi z obsežnim zaposlovanjem. V zadnjih dveh letih so v podjetju zaposlili 1.000 novih delavcev, s čimer se je neposredna delovna sila povečala za 30 odstotkov.
Britanska znamka ultraluksuznih vozil Bentley, ki prav tako spada pod Volkswagen Group, je 19. marca objavila, da je njena letna prodaja dosegla najnižjo raven po pandemiji leta 2020.
Lamborghini namerava leta 2029 predstaviti svoj prvi povsem električni model, trenutno pa ponuja izključno priključno-hibridne modele. V ponudbi so SUV Urus SE, športni model Revuelto in novi Temerario, katerega prve dobave so predvidene med koncem leta 2024 in začetkom 2026.
Cene vozil Lamborghini se začnejo pri več kot 260.000 evrih.



