Kitajski električni superšportnik Yangwang U9 Track Edition je postavil nov svetovni rekord hitrosti za električna vozila – 472,41 km/h. Dosežek pomeni jasen preboj v razvoju električnih hiperavtomobilov in prekaša dosedanjega rekorderja, Rimac Nevero, ki je julija 2025 dosegel 431,45 km/h.

Rekordni preizkus je bil izveden 8. avgusta 2025 na testni stezi ATP Papenburg v Nemčiji. Volan je prevzel izkušen nemški dirkač Marc Basseng, ki je imel v rokah tudi prejšnji rekord.

3.000 konjskih moči in napredna tehnologija

Posebna različica Track Edition temelji na serijski U9, a z izpopolnjeno tehnično zasnovo. Poganja jo štirimotorni sistem e4, ki razvije okoli 3.000 KM, ob tem pa vsak motor deluje neodvisno in lahko več kot 100-krat na sekundo prilagaja navor posameznemu kolesu. Takšna rešitev zagotavlja izjemen oprijem in stabilnost tudi pri ekstremnih hitrostih.

Električna arhitektura deluje na 1.200 voltih – trenutno najzmogljivejša serijsko uporabljena rešitev –, kar omogoča učinkovito upravljanje moči in toplote. Poleg tega ima vozilo napreden sistem aktivnega nadzora vzmetenja DiSus-X, ki uravnava gibanje vsakega kolesa in zmanjšuje nagibanje ter nihanje karoserije.

Aerodinamika in pnevmatike za rekord

Oblikovno Track Edition ohranja ostre linije standardnega U9, vendar uporablja dodatne elemente, kot je karbonski prednji usmernik zraka. Pomemben del projekta so bila tudi posebej razvite pnevmatike Giti Tire, ki prenesejo obremenitve pri skoraj 500 km/h in preprečujejo zdrs gume z naplatka ob ekstremnih pospeških.