Firefly, znamka električnih vozil v lasti kitajskega proizvajalca Nio, načrtuje širitev na trge z volanom na desni strani, kjer uvoz električnih vozil s Kitajske ni obremenjen z visokimi carinami. Podjetje se pripravlja na občutno povečanje izvoza v letu 2026.

Sredi novembra je Firefly napovedal, da je dokončal prvo serijo vozil s krmilom na desni, namenjenih Singapurju. Znamka se bo v naslednjih letih razširila tudi na Tajsko in v Združeno kraljestvo, pri čemer so pogovori z lokalnimi distributerji že v teku, je za Reuters povedal izvršni direktor Daniel Jin. Po njegovih besedah bodo ključni trgi Velika Britanija, Avstralija, Nova Zelandija ter države jugovzhodne Azije – povsod tam, kjer kitajska električna vozila ne dosegajo kazenskih tarif.

Jin ni želel razkriti prodajnih ciljev, je pa opozoril, da bo rast na novih trgih počasnejša, saj bo najprej treba vzpostaviti zaupanje kupcev. Nio se namreč – podobno kot mnogi kitajski proizvajalci – sooča z ostrim konkuriranjem na domačem trgu in pritiski na izboljšanje dobičkonosnosti v obdobju konsolidacije panoge.

V zadnjih dveh letih je Nio na trg postavil dve cenovno ugodnejši znamki, Onvo in Firefly, kar je povečalo mesečno prodajo; oktobra 2025 je podjetje doseglo rekordnih 40.397 prodanih vozil, skoraj dvakrat več kot leto prej. Kljub temu je Nio v drugem četrtletju posloval z izgubo 697,2 milijona dolarjev, pri čemer izvršni direktor William Li pričakuje uravnotežene rezultate v zadnjem četrtletju leta.

V Singapurju bo Firefly pozicioniran višje kot neposredni konkurenti, kot je BYD Dolphin. Jin poudarja, da znamka ne želi tekmovati v cenovnih vojnah, temveč graditi prepoznavnost kot “butično mestno vozilo”. »Če Firefly postavimo prenizko, s tem izgubljamo identiteto,« je dejal.

Model Firefly, predstavljen decembra 2024, je prepoznaven po trojnem krožnem dizajnu žarometov. Na kitajskem trgu je do oktobra 2025 dosegel 26.242 prodanih primerkov, povprečna prodajna cena pa presega 120.000 juanov. Majhne količine so bile letos dobavljene tudi na Norveško, Nizozemsko in v Belgijo, vendar je širitev v Evropski uniji zaradi uvedbe dodatnih carin konec leta 2024 zastala.

Evropa je za Firefly strateško pomembna, saj predstavlja tretjino svetovnega povpraševanja v segmentu kompaktnih vozil, ki ga model cilja. Tako so pri zasnovi dimenzij in digitalnega uporabniškega vmesnika upoštevali evropske preference. Trenutna evropska cena (okoli 29.900 evrov) je višja od prvotno predvidene, predvsem zaradi carinskih obremenitev, vendar Jin verjame, da ima model konkurenčne prednosti, med drugim dvojni prtljažnik in napredno elektronsko arhitekturo. Firefly se tako v Evropi uvršča ob bok modelom, kot sta Volkswagen ID.3 in Renault 5 EV.