BMW je razkril prve tehnične podrobnosti prihajajočega električnega športnega terenca iX3, ki bo prvi serijski model nove arhitekture vozil Neue Klasse. Gre za pomemben prelom v zasnovi električnih vozil znamke, tako po tehnični kot oblikovni plati.
Premierno predstavitev novega modela BMW načrtuje za septembrski avtomobilski salon v Münchnu, proizvodnja pa se bo začela proti koncu leta v tovarni na Madžarskem. Novi iX3 namerava uveljaviti nove standarde v segmentu premijskih SUV-jev srednjega razreda, predvsem po zaslugi napredne baterijske tehnologije in visoke zmogljivosti polnjenja.
Do 800 kilometrov dosega in 400 kW polnjenja
Različica iX3 50 xDrive naj bi z enim polnjenjem dosegla do 800 kilometrov. To omogočajo nove cilindrične baterijske celice, ki imajo približno 20 % večjo energijsko gostoto v primerjavi s prejšnjo generacijo prizmatičnih celic. Baterijo bo mogoče polniti z močjo do 400 kW v enosmernem toku, kar bo – ob ustrezni polnilni infrastrukturi – omogočilo pridobitev energije za 350 kilometrov vožnje v približno desetih minutah.
Ravno tako je predvidena podpora za dvosmerno polnjenje, vključno s protokolom Vehicle to Load (V2L), ki omogoča napajanje zunanjih naprav z močjo do 3,7 kW. Na določenih trgih bo BMW ponudil tudi hišni »wallbox« s 3-faznim tokom in močjo 19,2 kW, ki bo omogočal povezavo vozila s stanovanjem za energetsko izmenjavo po principu Vehicle to Grid.
Panoramski zaslon in nova notranja zasnova
V notranjosti vozila bo BMW uvedel nov sistem upravljanja Panoramic iDrive z operacijskim sistemom O.S. X. Ključna novost bo t. i. »Panoramic Vision« – temen pas na spodnjem robu vetrobranskega stekla, ki bo od enega do drugega A-stebrička prikazoval vozniku ključne informacije, sicer prikazane na klasičnih merilnikih.
Osrednji zaslon infozabavnega sistema bo ohranjen na sredinski konzoli, oblikovno pa vozilo zaznamuje izrazita prenova prednjega dela, kar pomeni prelom s trenutnimi oblikovnimi smernicami znamke.
Napredna elektronika in sistemi za pomoč vozniku
BMW bo v model iX3 uvedel štiri nove nadzorne enote »Superbrain«, ki bodo zagotavljale do desetkrat hitrejše obdelovanje podatkov, s tem pa izboljšano upravljanje vozne dinamike. Pri sistemih za pomoč vozniku (ADAS) se hitrost odziva povečuje celo do dvajsetkrat, kar omogoča umetna inteligenca.
Serijsko bo novi model opremljen s pomočnikom za vožnjo druge stopnje, ki vključuje funkcijo samodejne menjave voznega pasu. Novost je tudi t. i. »sodelovalni« način delovanja asistenčnih sistemov, ki omogoča vozniku, da brez prekinitve delovanja sistema poseže v delovanje volana ali zavore.
Napredni sistem Motorway & City Assistant bo prepoznal prometna krožišča in semaforje ter omogočil samodejno ustavljanje in speljevanje v mestnem prometu – kar predstavlja višjo stopnjo avtomatizirane vožnje znotraj urbanega okolja.






