Porsche, ena najbolj dobičkonosnih premijskih avtomobilskih znamk na svetu, se sooča z vse globljo krizo. Padec povpraševanja po električnih vozilih (EV), zaostrena konkurenca na Kitajskem ter ameriške carine ogrožajo njegove ambiciozne načrte in prihodnje poslovanje.
Konec optimizma v Aziji
Pred komaj letom dni je Porsche napovedoval, da bo do leta 2030 kar 80 odstotkov vseh prodanih vozil popolnoma električnih. A realnost je drugačna. Prodaja na Kitajskem, ki je bila sedem let zapored največji trg za znamko, je letos v prvem četrtletju padla za 42 %. Razlog: ostro naraščajoča konkurenca lokalnih proizvajalcev, ki ponujajo cenovno dostopnejše, a tehnično napredna električna vozila.
Porsche se je zato odločil, da bo znova razvil nekatere modele z motorji na notranje izgorevanje – kar pomeni velik korak nazaj v svoji elektrifikacijski strategiji.
Tarife in padci na ključnih trgih
Dodatne težave povzročajo 25-odstotne carine v ZDA, ki veljajo od aprila. Kupci so že v začetku leta množično predčasno kupovali vozila, da bi se izognili podražitvam, kar pomeni, da Porsche v drugi polovici leta pričakuje padec prodaje tudi na ameriškem trgu.
Posledično je podjetje znižalo svojo letno napoved prihodkov s 40 na 37–38 milijard evrov.
Elektrifikacija pod vprašajem
Porsche je tudi preložil lansiranje električnih modelov 718 Boxster, Cayman in novega večjega SUV-ja s tremi vrstami sedežev. Poleg tega so se pojavile težave pri oskrbi z baterijami. Podjetje je ustavilo širitev lastne tovarne baterijskih celic Cellforce, saj je po njihovem mnenju projekt trenutno finančno nevzdržen.
Vmes so kupili večinski delež v e-mobilnostni enoti družbe Varta, da bi si zagotovili vir visoko zmogljivih baterij.
Reorganizacija in odpuščanja
V luči težav Porsche pripravlja reorganizacijo poslovanja. Po poročanju nemških medijev naj bi bilo ogroženih do 8.000 delovnih mest. V vodstvu podjetja že prihaja do menjav – v zadnjih mesecih so zamenjali finančnega direktorja, vodjo prodaje in direktorico nabave.
Nove kadrovske okrepitve kažejo, da podjetje prilagaja strukturo tržnim razmeram in išče bolj prilagodljivo strategijo.
Kaj sledi?
Analitiki menijo, da so nekateri izzivi, kot je trenutni upad povpraševanja po luksuznih vozilih, kratkoročni. A Porsche bo moral prilagoditi svojo ponudbo in proizvodnjo, saj se trg hitro spreminja. Kitajska ostaja ključen trg za rast, a uspeh bo odvisen od tega, ali bo znamka znala ponuditi tehnologijo in vrednost, ki bo prepričala nove, zahtevnejše kupce.(ANEurope)





