Renault je razkril svoj novi kompaktni SUV Boreal, s katerim želi okrepiti dobičkonosnost na mednarodnih trgih. Vozilo bo naprodaj v več kot 70 državah zunaj Evrope, prva lansiranja pa se bodo začela konec letošnjega leta v Braziliji.

Model Boreal je dolg 4556 mm in ima 2700 mm medosne razdalje, kar ga postavlja v velikostno skupino modela Dacia Bigster, s katerim si deli številne komponente. Vendar se od Bigsterja loči po zasnovi karoserije in notranjosti.

Ključni model mednarodne strategije

Boreal predstavlja pomemben del Renaultove strategije International Gameplan 2027, vredne 3 milijarde evrov, katere cilj je rast na razvijajočih se trgih in podvojitev prihodkov na vozilo zunaj Evrope v primerjavi z letom 2019.

»Z modelom Boreal nadaljujemo dvigovanje kakovosti in inovativnosti na globalni ravni, podobno kot smo to že naredili v Evropi,« je ob predstavitvi povedal Fabrice Cambolive, izvršni direktor znamke Renault.

Proizvodnja v Braziliji in Turčiji

Model Boreal bodo proizvajali v Curitibi (Brazilija) za trg Latinske Amerike in v Bursi (Turčija) za preostale države, vključno z vzhodno Evropo in sredozemskim območjem. Boreal temelji na razširjeni arhitekturi CMF-B, ki jo Renault globalno označuje kot RGMP (Renault Group Modular Platform).

Sprednji del vozila je navdihnjen s konceptom poltovornjaka Renault Niagara, zadnji del pa se z obliko D-stebrička navezuje na evropski model Renault Symbioz.

Tehnologija in udobje na višji ravni

V notranjosti Boreal vključuje Renaultov sistem OpenR Link z dvema vodoravno postavljenima 10-palčnima zaslonoma, podobno kot pri modelih Renault 4 in 5. Infotainment podpira Google Maps, Google Assistant in posodobitve na daljavo.

Kabina ponuja 48 različnih kombinacij LED osvetlitve, detajle z laserskim rezom, električno nastavljive sedeže z masažno funkcijo ter uporabo recikliranih in kakovostnih materialov.

Boreal bo na voljo z različnimi pogonskimi sklopi, odvisno od trga. V Latinski Ameriki in Turčiji bo ponujal 1,3-litrski turbobencinski motor s 138 do 163 KM, s pospeškom do 100 km/h v 9,3 sekunde. Kasneje bo na voljo tudi hibridna različica z novim 1,8-litrskim motorjem, podobno kot pri Dacii Bigster.

Del globalne ofenzive izven Evrope

Renault je pod okriljem strategije International Gameplan določil pet strateških regij: Latinska Amerika, Indija, Severna Afrika, Turčija in Južna Koreja. Cilj je ustvariti lokalne proizvodne in dobavne ekosisteme, prilagojene specifičnim potrebam posameznih trgov ter zmanjšati tveganja, povezana z menjalnimi tečaji in carinami.

V prvi polovici leta 2025 so se Renaultove prodaje zunaj Evrope povečale za 16,4 %, k čemur so prispevali novi modeli, kot sta Kardian in Grand Koleos.

Lani je Renault zunaj Evrope prodal približno 560.000 vozil, kar predstavlja 40 % svetovne prodaje. V prihodnjih mesecih bodo razkriti še dva nova modela za indijski trg, kjer Renault vidi velik potencial, a se sooča z močno konkurenco in posebnimi pričakovanji kupcev.

Model Boreal sicer ni predviden za indijski trg, saj ponuja pet sedežev, medtem ko so tam priljubljeni sedemsedežni SUV-ji. (ANEurope)