Znamka Scout Motors, ki jo finančno podpira koncern Volkswagen, je dosegla pomembno zgodnjo zmago na ameriškem trgu. V zvezni državi Kolorado je namreč pridobila dovoljenje za neposredno prodajo vozil potrošnikom, kar predstavlja pomemben precedens v okolju, kjer tradicionalni avtomobilski trgovci močno nasprotujejo takšnemu prodajnemu modelu.

Koloradski odbor za motorna vozila je 16. decembra z razmerjem glasov osem proti ena odobril Scoutovo vlogo za pridobitev statusa prodajalca. Odločitev pomeni, da lahko Scout v tej zvezni državi vozila prodaja brez posredovanja klasične trgovske mreže.

Nasprotovanje trgovcev

V Združenju avtomobilskih trgovcev Kolorada (CADA) nad odločitvijo niso navdušeni. Njihov izvršni direktor Matthew Groves je poudaril, da zakonodaja v osnovi prepoveduje, da bi imel proizvajalec nadzor nad prodajno mrežo.

»Razočarani smo. Zakon izrecno prepoveduje, da bi proizvajalec nadzoroval prodajalca, zdaj pa je država to pravico podelila proizvajalcu,« je Groves povedal za Automotive News.

Hkrati priznava, da v zakonodaji obstaja pravna vrzel, ki že omogoča neposredno prodajo znamkam, kot so Tesla, Rivian in Lucid, saj gre za izključno električne proizvajalce brez franšiznih pogodb z uveljavljenimi avtomobilskimi skupinami.

Scoutova prodajna strategija

Scout Motors načrtuje sodoben prodajni model, ki vključuje t. i. izkustvene centre, digitalno podprte in hitre nakupe, lastne prodajne lokacije v ključnih ameriških mestih ter prilagodljivo servisno mrežo po vsej državi. Denver je bil že oktobra 2024 uvrščen med prvih 25 trgov, kjer naj bi znamka odprla lastne prodajne centre.

Znamka je do zdaj predstavila dva modela: SUV Traveler in poltovornjak Terra. Poleg povsem električnih različic Scout načrtuje tudi vozila z razširjenim dosegom, pri katerih bencinski motor deluje kot generator električne energije.

Pravni zapleti se nadaljujejo

Kljub uspehu v Koloradu se Scout sooča s pravnimi izzivi drugod po ZDA. Združenje avtomobilskih trgovcev Kalifornije ter skupina prodajalcev znamk Volkswagen in Audi na Floridi so že vložili tožbe z namenom preprečiti neposredno prodajo Scoutovih vozil.

Groves je ob tem dejal, da združenje v Koloradu razmišlja o nadaljnjih korakih. »Lahko se pritožimo po sodni poti ali pa Scoutu preprosto dovolimo vstop na trg in vidimo, ali se bo obdržal,« je dodal.

Poskus spremembe zakonodaje v Koloradu, ki bi neposredno prodajo Scouta preprečil, je bil sicer v začetku leta 2025 zavrnjen na ravni predstavniškega doma, potem ko ga je že potrdil senat.

Začetek proizvodnje

Scout Motors načrtuje začetek proizvodnje v novi tovarni v Južni Karolini proti koncu leta 2027. Podrobnosti o tem, ali bosta oba modela na trg prišla hkrati in s katerim pogonskim sklopom, za zdaj še niso znane.