Zadnja, oblikovno in vsebinsko prenovljena generacija Octavie Combi je le za dva centimetra daljša in širša kot prej, vendar temeljito prenovljena. Nastala je na platformi MQB, tako kot pred njo Golf, Audi A3 in Seat Leon, zadnja generacija modelov skupine Volkswagen. Octavia oblikovno ni samo osvežena. Kdor ne bo opazil sprednjega dela ali napetih linij prednjega pokrova motorja in blatnikov, naj pogleda za različico Combi popolnoma nov, elegantno zaključen zadek. Zadnja vrata odprejo za ta razred ogromen prtljažni prostor, od osnovnih, praktičnih 640 do 1700 litrov, s pritrdilno mrežo in dvostranskim dnom, ki se ga po želji in potrebi prevoza bolj ali manj čistih stvari obrača Velik notranji prostor za potnike ostaja ena od tradicionalnih vrlin Octavie. Kljub precejšnjem odmiku prednjih sedežev ostane zadaj dovolj prostora, celo za dva dvometraša.

Z novo zasnovo notranjosti, enostavno in moderno armaturno ploščo, Octavia premierno odkriva nov projicirni zaslon, in hrbtu prijazne ergonomske sedeže, po želji z električno masažno funkcijo in prezračevanjem. Nov koncept zajema tudi enostavno a elegantno armaturno ploščo z velikim, prosto stoječim osrednjim zaslonom, sredinsko konzolo s kromirani elementi ter nove vratne obloge in kljuke. 10,2-palčni zaslon na dotik multimedijskega sistema, z zvočnim glasbenim spominom 64 GB. Vključuje še navigacijo, aplikacije Apple CarPlay, Android Auto, MirroLink, med ostalim tudi z glasovnimi ukazi ali z gibi.

Nova LED-ambientna osvetlitev je namenjena sprednjim vratom, armaturni plošči in prostoru za noge. Novi večfunkcijski dvokraki volan je lahko tudi ogrevan. V Octavii je prvič na voljo triconska klimatska naprava Climatronic. Pretok ali hitrost ventilatorja se nastavlja v podmeniju z eno od tipk, ki ni ravno na najbolj intuitivnem mestu tik pod zaslonom. Tudi smeri ni mogoče nastaviti posamezno.

Octavia za voznika ni zahtevna. Upal bi si trditi, da tudi za manj izkušenega, ki ne drži volana v rokah vsak dan. Enostavna za upravljanje in za sproščeno vožnjo tudi na daljših poteh. Krmiljenje je natančno in brez nepričakovanih reakcij glede na podlago oziroma poškodovan, razpokan asfalt ali na nenadno pospeševanje. Le pri zaporednih, sunkovitih menjavah smeri zadnji del za spoznanje zamuja preden se samodejno stabilizira. Skratka, Octavia je varen in v vožnji zanesljiv avtomobil, prijeten za voznika in sopotnike.

Dvolitrski turbodizel s 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG, z obilo navora že pri nizkih vrtljajih hitro doseže zgornjo mejo 4.500 vrtljajev. Ne glede na dober pospešek 8,8 s z mesta do 100 km/h, ko tudi motor povzdigne glas in najvišjo hitrost 222 km/h, njeno obnašanje ni športno, kar se pozna tudi pri povprečni porabi. Potovalni računalnik je pokazal dobrih 6 l/100 km, kar je približno liter več, kot je nekajkrat zabeležil ob bolj ležerni vožnji izven mesta, pa še vedno več od uradnih podatkov po WLTP.

Octavia, glede na ceno ponuja dokaj bogato varnostno opremo, od samodejnega zaviranja, varnosti pešcev, prilagodljivega tempomata, varnostne blazine za kolena voznika. Med zanimivimi dodatki velja omeniti Side Assistant z opozorilom pred mrtvim kotom, pešci in kolesarji. Skratka, Octavia Wagon je že po tradiciji zagotovo med najbolj prostornimi v razredu, praktična in varna, z ugodnim razmerjem med  kakovostjo, opremo in ceno. Živahni 2.0-litrski turbodizel zna biti na trenutke, še posebno pri pospeševanju malce preglasen.(T)

TEHNIČNI PODATKI: Škoda Octavia Combi Style 2.0 TDI DSG – Gibna prostornina (cm3); 1,968 Nazivna moč1 (kW [KM] pri 1/min) 110/5,000–6,000 [150 / 3.800; Navor 360/1,700–2,750; Pospešek z 0 na 100 km/h (s) 8,2; Največja hitrost, pogojena s konstrukcijo (km/h) 230; Poraba goriva (l/100 km) v naselju 4,4, zunaj naselja 4,7, kombinirana 3,7; Testno povprečje(l) 6,3; Kombinirani izpusti CO2 4 (g/km) 97-98, EURO 6d ISC-FCM; Mere (mm): dolžina 4.689, širina 1829, višina 1488, medosna razdalja 2686; Prtljažnik(l): 640/1700.