Stellantis želi pod oznako SUSTAINera zagotavljati preglednost prihrankov pri materialih in izpustih C02 in tako postati vodilni v svoji panogi. Do leta 2038 namerava doseči ničelno stopnjo ogljičnega odtisa. Tako na področju krožnega gospodarstva spodbujajo novo dobo trajnostne proizvodnje in potrošnje. Pooblaščena mreža servisov znamke Citroen v Sloveniji, kot sporočajo, že omogoča ponovno uporabo delov za vzdrževanje vozil medtem ko izrabljene dele pošiljajo nazaj v tovarno Stellantisa.

Kaj pravzaprav  pomeni SUSTAINera? Gre za pregledno, trajnostno in cenovno ugodno ponudbo izdelkov in storitev, ki ne ogrožajo kakovosti, hkrati pa ohranjajo okolje z zmanjševanjem količine odpadkov in uporabe virov našega planeta. Oznaka velja tako za avtomobilske dele in dodatke ter predstavlja nov pristop k vzdrževanju in popravilu vozil.

 

Kot navajajo, koncept temelji na strategiji krožnega gospodarstva, ki obsega procese: ponovne izdelave, popravila, ponovno uporabo in recikliranje. Vse skupaj  predstavlja sistem, ki je ob ugodnem vplivu na stroške proizvajalca oziroma dobavitelja in posledično stranke, ključen za ohranjanje in varovanje okolja.

Ponovna izdelava pomeni, da se vsi rabljeni, obrabljeni ali okvarjeni deli razstavijo, pregledajo in ponovno sestavijo, pri čemer se vse komponente, ki niso podvržene obrabi, preprosto obdržijo in opravljajo svojo funkcijo še naprej. V skupini Stellantis naj bi bilo trenutno na voljo 12.000 takšnih delov, večinoma elektronskih komponent, vključno s pogonskimi baterijami za električna vozila.

 

Z vidika popravila se obrabljeni deli popravijo in ponovno vgradijo v vozila tam, kjer sama tehnologija stroškovno in kakovostno upraviči ta način ponovne uporabe. Pri ponovni uporabi zajema celotno področje nadomestnih delov. Ocenjuje se, da je na trgu milijone sestavnih delov, ki so še v rabljenih vozilih in so še vedno v dobrem stanju. Lahko gre za poškodovana vozila, ki so izločena iz prometa ali pa vozila, pri katerih zaradi okvar iz ekonomskega vidika ne pride do popravila.

Recikliranje združuje vse naštete vrste ponovne uporabe predstavlja pa veliko širši pojem. Temelji na tem, da se tudi odpadki iz proizvodnje in vozila, ki niso več namenjena za vožnjo ponovno vključijo v proizvodni proces iz vidika surovin. Na tak način je bilo po podatkih skupine Stellantis v zadnjih šestih mesecih zbranih in ponovno uporabljenih več kot  milijon recikliranih delov.

Glavni cilj je, kot pravijo, podaljšanje življenjske dobe vozil z ugodnejšim cenovnim pozicioniranjem delov za vozila ter vračanje materiala in izrabljenih delov v proizvodnjo. To pa naj bi pomembno prispevalo k skupnemu cilju zmanjšanja onesnaževanja. Ta politika je ključna in izstopa tudi pri novem konceptnem večnamenskem družinskem vozilu Citroën Oli, ki uporablja lahke in reciklirane materiale ter trajnostne proizvodne procese, je cenovno dostopno, ima daljšo življenjsko dobo in omogoča odgovorno recikliranje.

Citroën v Sloveniji za vzdrževanje vozil že danes ponuja bogat nabor obnovljenih, popravljenih ali rabljenih rezervnih delov, ki vključujejo tudi garancijo na material in storitev. Ob tem pa si je ključnega pomena dvig ozaveščenosti, da takšni nadomestni deli omogočajo še eno življenjsko dobo vozila z zagotavljanjem enake kakovosti, kar pomembno prispeva k varovanju našega okolja.