Švicarski zvezni svet razmišlja o uvedbi davka na električna vozila (EV) od leta 2030 dalje. Pobuda je povezana z izpadom prihodkov iz trošarin na goriva, saj se povečuje delež električnih avtomobilov, medtem ko prodaja vozil z motorji z notranjim izgorevanjem postopoma upada.

Po izračunih oblasti izgubi država v povprečju 600 frankov (približno 642 evrov) na leto za vsako električno vozilo, ki nadomesti bencinskega ali dizelskega. Za uvedbo novega sistema bi bila potrebna sprememba ustave, zato bi morali o njem odločiti prebivalci in kantoni na referendumu.

Trenutno financiranje

Danes davke na mineralna olja plačujejo le lastniki vozil na bencin ali dizel. Ti davki prinašajo okoli 1,3 milijarde frankov letno in financirajo več ključnih postavk, med drugim Nacionalni cestni sklad (Fostra), poseben sklad za cestni promet (Fsts) ter prispevajo v splošni proračun konfederacije.

Načelo enakosti in pravičnosti

Po mnenju švicarske vlade bi morali vsi motorizirani uporabniki cest prispevati k financiranju infrastrukture na pravičen in sorazmeren način. Predlagani sistem temelji na načelu »pay per use« – več kot nekdo vozi, več prispeva.

Predlagane možnosti za obdavčitev EV

Na mizi sta trenutno dve rešitvi:

  • Kilometrska dajatev: približno 5,40 frankov (5,78 evra) na vsakih 100 kilometrov. Višina davka bi se razlikovala glede na tip in težo vozila. Podatki o prevoženi razdalji bi se zbirali prek naprave v vozilu ali neposredno iz njegovih sistemov.

  • Davek na elektriko za polnjenje: 22,8 centa na kilovatno uro (približno 24,4 centa v evrih), pri čemer bi se obdavčila elektrika, uporabljena na javnih polnilnicah in domačih wallboxih.

Za priključne hibride bi veljala polovična tarifa, saj so ti delno že vključeni v obstoječi sistem obdavčitve goriv, kar bi preprečilo dvojno obdavčitev.

Naslednji koraki

Razprava o uvedbi davka se bo nadaljevala v prihodnjih letih, končna odločitev pa bo v rokah švicarskih državljanov in kantonov. Namen predloga je zagotoviti stabilno financiranje cestne infrastrukture tudi v obdobju, ko električna mobilnost postaja prevladujoča.