Tesla je prijavila patent za sistem ventilatorjev in premičnih stranskih krilc (minikrilc) pod vozilom, ki bi ustvarjal večjo podtlak in s tem dodatno aerodinamično obremenitev, kar bi izboljšalo oprijem in stabilnost vozila.
Od 0 do 100 km/h v eni sekundi?
Po osmih letih čakanja se zdi, da se športni električni model Tesla Roadster približuje začetku proizvodnje. Med številnimi napovedmi Elona Muska je bila tudi možnost posebnega paketa »SpaceX«, ki bi vozilu omogočil pospešek z 0 na 100 km/h v eni sekundi – zmogljivost na ravni dragsterjev, težko dosegljiva za cestna vozila. Novi patent pa nakazuje, da bi Tesla lahko uresničila to ambiciozno idejo.
Patent opisuje aktiven aerodinamični sistem, ki z uporabo ventilatorjev in premičnih minikrilc uravnava podtlak pod vozilom. Tak pristop bi lahko zagotavljal optimalen oprijem tako pri dirkanju kot pri ekstremnih pospeških.
Kako deluje sistem
Po opisu Tesle sistem ustvarja zaprte ali delno zaprte cone pod vozilom z uporabo premičnih krilc, ki tesno sledijo podlagi. Ventilatorji, nameščeni vzdolž zračnega toka, izpodrivajo zrak in ustvarjajo delni vakuum v teh zaprtih conah. Rezultat je povečana aerodinamična obremenitev in boljši oprijem koles.
Sistem bi se lahko prilagajal različnim razmeram – na primer vožnji pri nizkih ali visokih hitrostih – in spreminjal konfiguracijo glede na premik težišča vozila. Vgrajeni senzorji bi lahko zaznavali stanje ceste vnaprej in temu ustrezno prilagodili delovanje. Integracija z GPS-om pa bi omogočala optimizirane nastavitve za posamezne steze ali celo specifične ovinke znotraj dirkališča.
Nadgradnja znane tehnologije
Koncept uporabe ventilatorjev in stranskih krilc za povečan oprijem ni nov v avtomobilizmu. Podoben pristop je bil uporabljen že pri dirkalnih vozilih, vključno z demonstracijami, kjer so avtomobili lahko ostali pritrjeni na strop. Slabost teh sistemov je, da učinkovito delujejo le na skoraj popolnih površinah – neravnine namreč omogočajo vdor zraka pod vozilo, kar zmanjšuje učinek podtlaka.
Tesla skuša ta problem rešiti z uporabo premičnih krilc, ki se prilagajajo različnim cestnim površinam in s tem ohranjajo aerodinamični učinek v širšem naboru pogojev. Če bo tehnologija uspešno izvedena, bi lahko Roadster dosegel raven zmogljivosti, ki je doslej veljala za nedosegljivo v serijski cestni proizvodnji.
	
										
					
			



